Mærsk investerer millioner i ny film
A.P. Møller – Mærsk er ved at få produceret en ny corporate film, der skal tegne et anderledes billede af den verdensopspændende danske shippinggigant. Opgaven er lagt i hænderne på Copenhagen Film Company.
”Vi har et behov for at få fortalt historien om virksomheden, som den ser ud i dag over for både medarbejdere og besøgende på Esplanaden. Desuden vil der også komme udgaver på nettet. Men når man begynder at liste aktiviteterne op i en global koncern som vores, så bliver det let en statistisk opremsning”, siger informationsdirektør Steen Reeslev til dagbladet Børsen.
”Derfor har vores ambition været at få en film, der fortæller en fremadskridende historie, men hvor der samtidig er afsluttede kapitler. At fortælle historien om A.P. Møller Mærsk indebærer både at få fortalt historierne om de enkelte dele af koncernen samtidig med at man får dem bundet sammen. Og desuden vil vi gerne have medarbejderne gjort mere synlige end normalt”, siger Reeslev, der ikke ønsker at sætte beløb på projektet.
Tre filmhold fra Copenhagen Film Company har rejst jorden rundt for at optage den nye film, der nu er ved at blive redigeret.
”Vi har sat overliggeren højt. Når vi præsenterer filmen i det nye år, vil man se en helt ny måde at lave corporate film på. Vi bryder med den klassiske fortælling fra A-Z og kommer vi helt ind til virksomhedens dna. Visuelt byder filmene på mange overraskelser, da fotograferne har arbejdet med metoder og effekter, man normalt ikke forbinder med virksomhedsfilm”, siger Rene Strandbygaard, partner i Copenhagen Film Company, til avisen.
Den nye Mærsk film ventes at få premiere i starten af 2012.
Kilde: Dagbladet Børsen