Canadas kystvagt skal finde arktiske ruter

I samarbejde med industrien, regionale regeringer, nordlige samfund og føderale afdelinger, har den canadiske kystvagt planer om at identificere en række arktiske sejlruter, der skal tage hovedparten af skibsfarten og anden marin trafik i transit, når regionen bliver mere tilgængelig.

Den canadiske kystvagts skib Louis S. St. Laurent, foretager oceanografiske undersøgelse i det Arktiske Ocean..

”Kun omkring 12 procent af arktisk vand er blevet kortlagt efter moderne standarder og der er et behov for mere. Det vil aldrig blive 100 procent, det er ikke en fornuftig brug af penge eller ressourcer”, siger Canadian Coast Guards viceommissær Jody Thomas.

Etableringen af sikre marine korridorer skal danne grundlag for, hvor kystvagten skal fokusere på kortlægning og investeringer i ny infrastruktur skal finde sted.

”Det forventes, at kystvagten skal investere hundreder af millioner dollars, om ikke milliarder, i nyt kommunikationsudstyr og navigationshjælpemidler i Nord i de kommende år. Derfor er det vigtigt at identificere, hvilke marine korridorer der er, eller vil blive de mest anvendte”, siger Thomas.

Projektet forventes at blive sat i gang i løbet af året, med håbet om at mulighederne kan præsenteres for regeringen engang i efteråret. Der har tidligere været opfordringer til den føderale regering om at etablere marine korridorer i det nordlige Canada, især da regionen kan komme til at spille en vigtig rolle i Canadas økonomiske fremtid.

Regeringen vil også blive nødt til at overveje spørgsmålet om, hvad de skal gøre, når udenlandske fartøjer med vilje sejler uden for de etablerede marine korridorer, og hvordan Canada vil overvåge disse ruter.

I september 2013 benyttede et handelsskib første gang Nordvestpassagen som transitpassage. Det skete med en transport af kul fra Canada til Finland. Det var det danske pioner-rederi Nordic Bulk Carriers A/S, der stod for sejladsen, som betyder lavere brændstofforbrug, mindre CO2-udslip og en større last.

Et af verdens eneste, moderne isklasse-tørlastskibe, MV NORDIC ORION, fragtede en last på 73.500 ton kul fra Vancouver i Canada til Finland via den såkaldte Nordvestpassage til Finland.

Kilde: Edmonton Journal

EMRI A/S

Sponseret

50 års jubilæum

Relateret indhold

21.11.2024Maritimedanmark.dk

Det svenske søværn har færdiggjort undersøgelse ved kabelbrud

21.11.2024Maritimedanmark.dk

Efter storkundes farvel er Aalborg Havn tilbage

21.11.2024Maritimedanmark.dk

Forsvarsministeren ser med alvor på sagen

20.11.2024Maritimedanmark.dk

Forsvaret bekræfter tilstedeværelse ved kinesisk fragtskib

20.11.2024Maritimedanmark.dk

Kabelbrud: Danske patruljeskibe fulgte kinesisk fragtskib

19.11.2024Maritimedanmark.dk

Maersk Tankers sætter sejl på fem tankskibe

19.11.2024Maritimedanmark.dk

Medie: Maersk-transporter til Sudan kan være i strid med sanktioner

18.11.2024Maritimedanmark.dk

Maersk har konverteret første containerskib

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle
RelyOn
Kursus
STCW - Advanced Fire Fighting (afholdes løbende)

At the end of the course the participant shall be able to use the principles for on-site management of available resources of personnel and material and shall be able to plan and exercise fire drills onboard a vessel.

Dato

30.05.2024

Tid

08:30

Sted

Uglviggårdsvej 3, Esbjerg Ø, 6705, Denmark

RelyOn
Kursus
STCW - Advance Fire Fighting Refresh (afholdes løbende)

To refresh previous gained knowledge obtained in STCW advanced fire fighting certficate. Course Contents: - Special fire conditions - Management functions and principles - Extinguishing techniques - Emergency Contingency

Dato

16.09.2024

Tid

20:30

Sted

Uglviggårdsvej 3, Esbjerg Ø, 6705, Denmark

RelyOn
Kursus
STCW - Fire Prevention and Fire Fighting Refresh (afholdes løbende)

To refresh previous gained knowledge obtained in STCW VI/1-2 basic safety training Course Contents: Limitation of fire hazards, Maintenance of emergency contingency, Behavior in situations involving fire, Extinguishing fire.

Dato

16.09.2024

Tid

20:30

Sted

Uglviggårdsvej 3, Esbjerg Ø, 6705, Denmark

RelyOn
Kursus
STCW - Combined Boat Training Basic (afholdes løbende)

To give the delegates knowledge and skills needed to safely crew survival vessels. After completion of the course, the delegate will meet the qualification requirements in accordance with the STCW Code Table A-VI/2-1 and Table A-VI/2-2

Dato

16.09.2024

Tid

20:30

Sted

Uglviggårdsvej 3, Esbjerg Ø, 6705, Denmark

RelyOn
Kursus
STCW -Proficiency in Survival Craft and Rescue Boats other than Fast Rescue Boats (afholdes løbende)

After completion of the course, the delegate must meet the qualification requirements in accordance with the STCW Code Table A-VI/2-1 Target Group: Persons to be included as the ships operating crew who must operate liferafts, lifeboats and man-over-board boats. Course Contents: Operation and construction of: - Liferafts - Lifeboats - Man-over-board boats - Life saving appliances Life-saving first aid, haemorrhage, shock and hypothermia.

Dato

16.09.2024

Tid

20:30

Sted

Uglviggårdsvej 3, Esbjerg Ø, 6705, Denmark

RelyOn
Kursus
STCW - Proficiency in Fast Rescue Boats (afholdes løbende)

To give the deligate the knowledge and skills needed to safely crew an FRB. The course is acording to STCW-95, table A-VI/2-2.

Dato

16.09.2024

Tid

20:30

Sted

Uglviggårdsvej 3, Esbjerg Ø, 6705, Denmark