Maersk Line nomineret for sociale medier
Maersk Line’s brug af sociale medier er blevet anerkendt af European Digital Communications Awards, og rederiet er således blevet nomineret i kategorien ”Social Media Platforms”. Kåringen finder sted i Berlin i september måned.
”Sociale medier er en naturlig del af vores marketingstrategi og ikke længere et ”nice to have”. Vi har flyttet os fra simpelt hen at opsamle følgere til at møde vores kunder der, hvor de bruger deres tid, med meningsfulde beskeder, som effektivt kan omdanne interesse til forretning. Vi er beærede over, at vores tilstedeværelse på de sociale medier er blevet anerkendt”, siger Louisa Loran, Maersk Line’s globale leder for brands og kundeindsigt.
Maersk Line har over to millioner følgere på tværs af platformene, så de sociale medier er vigtige, når rederiet skal kommunikere med kunder, shippingindustrien, medierne, ansatte osv. Maersk Line var det første rederi og et af de første B2B-brands, som engagerede sig på de sociale medier. Siden er fokus for rederiets aktiviteter på de sociale medier skiftet fra at handle om kommunikation til i højere grad at handle om at få fordele på bundlinjen af aktiviteterne på de sociale medier.
Maersk Line er til stede på 10 forskellige platforme såsom Facebook, Linkedin og Twitter.
Kilde: Hellenic Shipping News