SIMAC skærer sin kursusvirksomhed til
Danmarks største maritime uddannelsessted, SIMAC, Svendborg International Maritime Academy, har så stor efterspørgsel på sine efteruddannelseskurser, at ledelsen har valgt at skære i det åbne kursusudbud og koncentrere sig om efteruddannelse af maritime ledere efter B2B-princippet.
"Vi kan simpelthen ikke klare efterspørgslen, og det er jo et positivt problem", siger SIMACs direktør Torben Jessen.
"En udvidelse af vores kursusaktiviteter vil gå ud over vores primære funktion, som er uddannelse af unge til skibsførere, skibsofficerer og maskinmestre. De har førsteret til bl.a. de skibssimulatorer, som vi bruger i undervisningen og på kurserne. Derfor har vi valgt at foretage en strategisk udvikling, hvor vi fastholder stort set vores nuværende kursusniveau, men snævrer udbuddet ind og fremover nøjes med at udbyde skræddersyede og lovpligtige kurser for ledende medarbejdere i det maritime Danmark. De kurser vil vi til gengæld gøre endnu bedre", siger Torben Jessen.
"Fremover vil det f.eks. være vores faglige eksperter, der har kundekontakten, da de kender kundernes behov og ønsker til kurserne og bedre kan indgå i en meget mere direkte dialog om indhold m.v."
SIMAC har oplevet en støt stigende kursusaktivitet og har i 2007 haft en samlet omsætning på kursusområdet på omkring 10 millioner kroner.
"Vores faste kunder får hver deres egen kontaktperson, og vi vil arbejde målrettet på at indgå partnering med dem, da vi mener, at det ikke blot er en fordelagtig samarbejdsform i byggebranchen, men også i kursusbranchen. Ved at indgå en form for partnerskab med aftale om fælles målsætning, fælles økonomiske interesser og samarbejde om at opnå det bedst mulige resultat, vil såvel kundernes som vores udbytte blive større", siger Torben Jessen.
Kursusområdet varetages af Markeds- og Udviklingschef Jimmi Jørgensen. Han afløser
Finn Stentsøe, der netop er fratrådt som kursuschef.
Kilde: SIMAC