Klik venligst
danmarks-rederiforening.gif

Japanere tøver med nye kæmpeskibe

Japanere tøver med nye kæmpeskibe

Mandag 4. juli 2011 kl: 08:00


Maersk Lines store nye Triple-E containerskibe lægger pres på konkurrenterne for at følge trop, og bestille nye kæmpeskibe for at bevare konkurrenceevnen overfor Mærsk. Men de store japanske rederier tøver.

”Enten bestiller de store skibe nu, hvorved de hjælper med til at skabe det næste scenarie med overkapacitet, eller også holder de fast i deres mindre skibe og får en ulempe i forhold til enhedsomkostninger, hvis og når andre rederier fylder deres skibe op”, siger Lars Jensen, der er chef hos danske SeaIntel Maritime Analysis, til Lloyds List.

Ifølge avisen vil det store japanske containerrederi K Line vente op til et år med at tage en beslutning, og Nippon Yusen Kisen Kaisha og Mitsui OSK Lines har også været tilbageholdende i den sidste ordrerunde.

Begge rederier har valgt at indchartre skibe på 13-14.000 TEU fra alliancepartnere i stedet for selv at købe.

Kilde: proinvestor.dk


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Maersk Liner udnævner ny topchef i USA
- Handelsboom: Største containervækst i 6 år
- Nyere offshoreskib sank - 16 reddet
- Frontline hårdt ramt af svagt marked
- Viking Supply udskyder regnskab for Q3
- Ubådsjagten: Objekt spottet på havbunden
- Nordic Shipholding har tab hidtil i år
- Overhold svovlkrav eller forsvind
- Rådgiver indtræder i A.P. Møllers topledelse
- ZIM har færdiggjort blockchain pilotprojekt
- Manglende lovgrundlag om ubemandede skib
- Ubåd: Lyde fra dybet gav kortvarigt håb


Dagens mest læste

- Hård dag på “kontoret” på Nord Swift
- Ubådsjagten: Objekt spottet på havbunden
- Nyere offshoreskib sank - 16 reddet
- APMT åbner ny æra for Puerto Quetzal
- Frontline hårdt ramt af svagt marked


Ugens mest læste

- Se redningsaktion i 10 meter høje bølger
- Chokoladedirektør køber gammelt sejlskib
- Nu er det brækket midt over
- Monster-bølge sender seks på hospitalet
- Hård dag på “kontoret” på Nord Swift
- Brand på havmøllefartøj i Nordsøen
- Maersk: Mellemled er væk om 10 år
- Maersk Drilling får stor kontrakt
- Ingen kontakt med ubåd med 44 ombord
- Ubåd: Satellit-signaler giver fortsat håb
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst