Klik venligst
danmarks-rederiforening.gif

Maersk Line i front på sociale medier

Maersk Line i front på sociale medier

Tirsdag 12. februar 2013 kl: 12:59


Ved at give slip på kontrollen med nyhedsstrømmen genvinder man kontrollen. Det er en af de ting, Maersk Line har lært ved at bruge de sociale medier. Containerskibsrederiet har stor succes på de sociale medier.

Sidste sommer kunne man i diverse maritime nyhedsmedier, også på maritimedanmark.dk, se nogle højst usædvanlige billeder. Maersk Lines containerskib, Maersk Norwich, anløb Rotterdam Havn med en 12 meter lang finhval henover bulben. Et eller andet sted på turen fra Colombia til Rotterdam måtte hvalen lade livet i mødet med containerskibet.

Ikke nogen særligt god mediehistorie, skulle man tro, men ikke desto mindre en historie, som Maersk Line valgte at viderebringe via de sociale medier. Maersk Line er til stede på 10 forskellige platforme, blandt andet Facebook, Linkedin og Twitter, og i alt er der rundt regnet 800.000 brugere, der følger Maersk Line på de sociale medier.

Her er der ikke nogen kontrol ovenfra med, hvilke historier, der bliver bragt. Både de positive og de negative historier, som den med hvalen i Rotterdam Havn, bliver bragt.

”Historien med hvalen blev faktisk den mest populære målt på, hvor mange brugere, der delte den. Mange brugere ”liker” noget, men der skal meget til, før man deler noget. Der kom mange kommentarer, men alle positive. Hvis ikke vi havde været proaktive i den situation, var der så sket? Vi bliver troværdige og kommer til at stå stærkere ved også at tage de negative historier med”, siger Jonathan Wichmann, der står i spidsen for Maersk Lines aktiviteter på de sociale medier.

Det er altså helt bevidst, at Maersk Line også lader de negative historier flyde på de sociale medier. Sådan skal det være, mener Jonathan Wichmann.

”Man kommer ingen vegne ved at dække kriser til. I løbet af den tid vi har været på de sociale medier, har der ikke været nogen kriser, men der har heller ikke været noget at afdække. Inden for marketing prøver man at fremstille sig selv på en bestemt måde. Men man skal ikke være bange for at slippe kontrollen og dele det negative. På den måde genvinder man kontrollen”, mener Jonathan Wichmann.

Læs hele historien om Maersk Lines succes med at bruge de sociale medier, i den seneste udgave af magasinet Maritime Danmark herunder



Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Det er de søfarendes dag i dag
- DFDS køber to kanalfærger fra Eurotunnel
- Maersk Line omdirigerer 350.000 containere
- RAL ledelse fordømmer arbejdsnedlæggelse
- Maersk Line kommer fri af strejker i Spanien
- Tysk skibsreder kræves fængslet i 4-5 år
- Verdenshandlen til søs vokser
- CMA CGM overvejer gasdrift på mega-skibe
- Kollision sætter fokus på containerskibe
- De bliver bare ved med at fascinere...
- Græske redere: Qatarkrise værre end Brexit
- Japansk rederi-fusion afvises af Sydafrika


Dagens mest læste

- Maersk Line omdirigerer 350.000 containere
- DFDS køber to kanalfærger fra Eurotunnel
- Det er de søfarendes dag i dag


Ugens mest læste

- Stor forvirring om skibskollision
- USS Fitzgerald var tæt på at synke
- Inspektionsskibe i stor redningsaktion
- Flotte droneoptagelser af søsætning
- Kollision sætter fokus på containerskibe
- Kran kollapset i Finland
- De bliver bare ved med at fascinere...
- Indvielsen af batteridrevet færge udskudt
- RAL melding fører til strejke i Aalborg Havn
- APM Terminals fyrer 160 i Göteborg
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst