Klik venligst
danmarks-rederiforening.gif

Mols-Linien vil bruge Rolls-Royce

Mols-Linien vil bruge Rolls-Royce

Mandag 19. december 2016 kl: 15:26


Mols-Linien har bestilt en ny passagerfærge fra Rauma Marine Constructions værft i Rauma, Finland. Rolls-Royce skal levere de vigtigste propeller og fremdriftskontrolsystem til det nye skib, som er planlagt til at operere på ruterne Rønne-Køge og Rønne- Sassnitz.

”Ved at tilpasse propel og ror i en fremaddrivende enhed, giver Promas giver øget fremdrivningseffektivitet og forbedret manøvredygtighed. Den er valgt af både konventionelle enkelt-og dobbelt skrue skibe, såsom passagerfærge, der skal anlægges for Mols-Linien", siger Gary Nutter, Rolls-Royce, direktør Products.

Rolls-Royce skal levere to enheder af et Promas system, der integrerer styrbar propel, en propel hub cap, et ror med bulp og en snoet forkant i en hydrodynamisk optimeret enhed. Gearkasser, styremaskine to tunnel thrusters i stævnen og et styresystem er også en del af leverancen.

Inkluderet i orden er kavitationstest på Rolls-Royce Hydrodynamisk Forskningscenter i Kristinehamn i Sverige. På denne avancerede facilitet, skal udførelsen af det kombinerede propel og ror-system (Promas) kontrolleres og afprøves før produktion.

Testene giver Rolls-Royce, værftet og ejeren nyttige data relateret til forventede fremtidige brændstofforbrug og kan også hjælpe Mols-Linien, når rederiet planlægger intervaller den fremtidige service.

Mols-Liniens nye RoPax færge vil få en kapacitet på 600 personer og to dæk med i alt 1.500 lanemeter til transport af biler og trailere. Det er planen, at den skal tages i drift i september 2018.

Kilde: Rolls-Royce


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Ballade i Norge om nye kystvagtskibe
- Color Line bestiller hybridfærge hos Ulstein
- RAL får leveret sidste skib fra Polen
- Ups - hvor er skroget…
- Verdens første LNG-bunker skib leveret
- Stena vil udskifte færger på Belfast ruter
- Maersk bekræfter større LR2 - ordre
- DONG chartrer nyt SOV-skib i Frankrig
- Scandlines' to nye hybridfærger i drift
- Hvide Sande Skibsværft misser norsk ordre
- Verdens første isbrydende gastanker i test
- Viking Line vil investere i rotorsejl


Dagens mest læste

- Fejl på broen årsag til DFDS kollision
- USA sender flådegruppe til Sydkinesiske Hav
- Vandflyrute forventer 15.000 passagerer
- Maraship Crewing klar med ny satsning
- Konference om ballastvandskonventionen


Ugens mest læste

- Ukrainske søfolk underbyder markedet
- Ballade i Norge om nye kystvagtskibe
- Maersk bygger verdens største jack-up rig
- Ups - hvor er skroget…
- Bjærgningsplan for containerskib udebliver
- Miljøskibe kan holde fri. Video fra slæb
- Victoria nu slæbt til Lindø uden nyt oliespild
- Fiskene skal leve hele vejen hjem
- Sailing Yacht A tilbageholdt i Gibraltar
- RAL får leveret sidste skib fra Polen
Klik venligst
Klik venligst