Maersk øger online-satsning efter forsøg
Maersk Line indgik i december i et testforsøg med den kinesiske internetgigant Alibaba om online-booking af containerplads. Forsøget har indtil videre været en så stor succes, at flere partnerskaber kan komme på tale.
“Digitalisering er trenden fremadrettet, og vil vil fortsætte med at investere i det. Vi skal løfte investeringerne på området og blive leder på området for digitalisering af shippingprocessen, siger Mike Fang, der er topchef for de kinesiske aktiviteter hos Maersk Line, til Bloomberg News, rapporterer Euroinvestor. Han ønsker dog ikke at sætte navn på flere eventuelt kommende partnere.
Maersk åbnede for den nye service, der er tilgængelig på Alibaba´s OneTouch booking website,
overfor kinesiske kunder den 22. december. Servicen betegner et nybrud i forhold til den traditionelle reservering af plads på containerskibe, der er sket gennem speditører.
For Maersk flugter det med selskabets strategi om at tilbyde digitale løsninger med henblik på at kunne levere forbedrede produkter og services direkte til sine kunder.
Læs mere om Maersk-tiltaget her
Kilde: Euroinvestor og redaktionen