Maersk Line i ny aftale om online-booking
Maersk Line har nu udvidet kinesiske kunders muligheder for at booke containerplads online. Muligheden blev først lanceret med Alibaba, men er denne service udvidet til et andet kinesisk website.
Kinesiske transportkunder har fået en ny mulighed for at booke plads til containere på Maersk Line. Websitet Yun Qu Na annoncerede i går, at de nu i lighed med den kinesiske handelsportal Alibaba kan tilbyde sine kunder denne service.
Det nye samarbejde er bekræftet af Maersk Line i en mail til nyhedsbureauet Reuters og flugter godt med rederiets strategi om, at udvide sine digitale tjenester.
Maersk Line startede i december i fjor en test på Alibabas OneTouch platform, der er målrettet små og mellemstore virksomheder, der fik mulighed for at booke containerpladser på udvalgte Maersk-ruter.
“Digitalisering er trenden fremadrettet, og vil vil fortsætte med at investere i det. Vi skal løfte investeringerne på området og blive leder på området for digitalisering af shippingprocessen, sagde Mike Fang, der er topchef for de kinesiske aktiviteter hos Maersk Line, til Bloomberg News tidligere på ugen.
Han ønskede den gang ikke at sætte navn på flere kommende partnere, men Yan Qu Na er altså nu indlemmet.
Maritime Danmark forsøger at få en kommentar til det nye samarbejde fra Maersk Line, Kina.
Redaktionen