Maersk: Web-only tiltrækker kunder
I tråd med sin digitale strategi har Maersk Line nu udvidet sit pilot-forsøg med online booking af containerplads til ny kinesisk partner. En mulighed, der først blev lanceret med Alibaba i december i fjor og som tiltrækker kunder.
Pilotforsøget, der giver kunder mulighed for at online-booke containerpladser på udvalgte Maersk Line ruter fra Kina, er gået så godt, at det nu udvides til også at omfatte et andet kinesisk website.
Handels portalen Yun Qu Na kunne i går lancere nyheden om samarbejdet med Maersk Line i en pressemeddelelse. Og kunderne har foreløbig taget godt i mod muligheden for at booke online:
“Vi kan se interessen for web-only produkter hos små og mellemstore kunder,” siger pressetalskvinde Bonnie Hui Huang fra Maersk Transport & Logistic i Kina til Maritime Danmark. Hun oplyser, at Maersk Line udbyder det samme produkt hos Yun Qu Na som på Alibaba OneTouch platformen. “Vi vil løbende evaluere og lære fra de kunde-indsigter, som piilotforsøgene giver os,” siger hun.
Maersk lancerede sit pilotforsøg med online booking af containerplads med den kinesiske internetgigant Alibaba i december i fjor.
Siden har CMA CGM og det israelske containerrederi ZIM annonceret, at de har lignende samarbejder på vej med Alibaba.
Redaktionen.