DFDS vil benytte Linkedin i B2B-salg
Det verdensomspændende professionelle netværk Linkedin kan være en vej til nye kunder, og det vil DFDS nu udnytte. Selskabet har udviklet et undervisningsprogram, der skal lære salgschefer at udnytte de digitale muligheder i salgsarbejdet.
“Hvis man foretager en hurtig søgning på LinkedIn efter personer med titlen ‘logistics manager’, får man over 500.000 resultater, for ‘freight managers’ er det over 600.000. Salgsfolk kan derfor i høj grad komme i kontakt med beslutningstagere via de sociale medier,” siger Content & Services Manager i DFDS´s digitale afdeling, Henrik Killander.
Og det skal salgsfolkene i DFDS nu være bedre til at udnytte. Derfor har selskabet udviklet et 4-trins introduktionsprogram til “social selling”, der består af
en video, en workshop, et webinar samt en
tjekliste til salgschefer om, hvordan man laver en skarp Linkedin-profil, der kan tiltrække kundernes interesse. Foreløbig har 50 salgschefer været igennem kurset.
“Programmet gav os værdifuld indsigt i det store potentiale i LinkedIn til at komme i forbindelse med vores kunder, udvide vores netværk og skabe nye muligheder for DFDS. Det har lært os, hvordan vi tager sociale og digitale muligheder til os,” siger VP for DFDS Baltikum, Anders Refsgaard, der deltog i webinaret.
En IBM undersøgelse har vist, at 75 pct. af B2B-kunder bruger sociale medier til at informere om købsbeslutinger,
og det vil DFDS drage nytte af gennem en opkvalificering af sine salgsmedarbejdere.
Kilde: DFDS