Klik venligst
danmarks-rederiforening.gif

DHT Holdings rammes hårdt af lave rater

DHT Holdings rammes hårdt af lave rater

Onsdag 9. august 2017 kl: 08:45


DHT Holdings kvartalregnskab viser en massiv nedgang indtjeningen og en markant reduktion af omsætningen på grund af de meget lave VLCC-rater. Indtjeningen er reduceret 4,8 mio. dollar i q2 i år i forhold til 35,6 mio. dollar i samme periode i fjor.

Omsætningen i kvartalet falder fra 83,2 mio. dollar i 2016 til 59,6 mio. dollar i år, men det markant dårligere regnskab er alligevel en anelse bedre en analytikernes forventninger med en indtjening pr. aktie på 0,04 dollar.

I forhold til 2016 har DHT Holding nu taget levering af de ni indkøbte tankskibe fra BW Group og råder nu over en flåde på 9,5 mio. dwt. bestående af 26 VLCC og to aframax. Desuden har rederiet fire nybyggede VLCC´ere på vej.

Det stærkt pressede marked for råolietankere, der nu har sendt spotraterne under 10.000 dollar/dag for første gang i mere end tre år, ifølge JP Morgan, er hovedårsagen til den lavere indtjening.

Blot syv af rederiets VLCCere og de to aframax sejlede på time-charter i 2. kvartal, mens resten opererede i det pressede spotmarked.

Rederiets VLCCere opnåede en en gennemsnitlig indtjening på 27.700 dollar/dag. Den del af flåden, der var på time-charter havde en indtjening på 37.000 dollar/dag, mens skibe på spotmarkedet sejlede 23.500 dollar ind om dagen.

DHT Holdings var fra starten af året under heftig belejring af John Fredriksens Frontline rederi, der forsøgte at overtage det DHT Holding, mens blev bastant afvist af DHTs co-CEO´s Svein Moxnes Harfjeld og Trygve Munthe.

De valgte i stedet for at give aktionærerne mulighed for at sælge til Frontline at købe BW Group´s tankskibsflåde. En flåde, de to nordmænd i spidsen for DHT Holdings nu får travlt med søge - rentabel - beskæftigelse til.

Kilde: DHT Holdings


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Mistænkeligt skib sejler i rundt i 8-taller
- Danske Rederiers korruptionsindsats virker
- Viking Supply får redningsplan godkendt
- Nyt fund kan være den forsvundne ubåd
- EURONAV vælger SERTICA fra Logimatic
- Maersk Line dæmper optimismen
- Danske Maritime kommenterer finanslov
- Maersk er stadig på overvågningslisten
- Over 700 indiske fiskere savnes efter cyklon
- To lodsarbejdere mister livet ved kæntring
- Ny rapport om autonome skibe
- Maersk Line afslutter salg af Mercosul Line


Dagens mest læste

- Fiskerenke får stor ulykkeserstatning
- Mistænkeligt skib sejler i rundt i 8-taller
- Verdens største kran under bygning
- EURONAV vælger SERTICA fra Logimatic
- Sea Shepherd afslører nyt fartøj


Ugens mest læste

- Kaptajn stoppet med promille på 3,29
- En død efter ulykke på Maersk boreplatform
- Det ser rigtig dyrt ud…
- To lodsarbejdere mister livet ved kæntring
- Esvagt vil selv udruste mandskabsfartøjer
- Søværnet overtager nyt inspektionsfartøj
- Fiskerenke får stor ulykkeserstatning
- Større undersøgelse af Nordsø-ulykke
- Containerskib smuglede 5.800 kg kokain
- Mistænkeligt skib sejler i rundt i 8-taller
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst