danskerederier.gif

Risikoen for olie katastrofe er aftaget

Risikoen for olie katastrofe er aftaget
Foto: Det kinesiske transportministerium.

Onsdag 10. januar 2018 kl: 08:45


De kinesiske myndigheder siger, at der ikke er konstateret nogen stor olie forurening fra tankeren Sanchi, der brød i brand for fire dage siden. Det skyldes, at tankeren er lastet med et meget let oliekondensat, der brænder og fordamper meget let.

Eksperter siger til Reuters, at fordampningen er så stor, at der i løbet af fem timer vil være en rest på mindre end en pct. af olien tilbage.

Koreanske myndigheder, der deltager i redningsarbejdet, siger i dag til Reuters, at de er mere bekymrede for et muligt udslip af bunkerolie fra skibet, hvis det skulle synke.

I går sagde direktøren for NITC, der ejer skibet, at risikoen for at skibet eksploderer eller synker er lav.

Fotos af det 164.000 dwt store tankskib, der blev offentliggjort i går eftermiddags af det kinesiske transportministerium viser, at intensiteten af branden er aftaget og at røgen indikerer, at branden nu primært er isoleret til den midterste del af skibet.

Eftersøgning af de 31 savnede besætningsmedlemmer fortsætter. Foreløbig har redningsmandskabet fundet en omkommet.

Branden på skibet startede, da det lørdag kolliderede med det kinesiske tørlastskib CF Crystal i det Østkinesiske hav ud for Shanghai.

Kilde: TradeWinds


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- EU-aftale skal afværge indonesisk særlov
- Biltransportskib i brand i Nordsøen
- Ny mand i Maersk Tankers’ bestyrelse
- Container skib rammer kaj i Indien
- Ulysse på vej i havn efter kollision
- Pirateri i Asien på laveste niveau i årti
- 10 reddet fra nødstedt skib efter 20 dage
- Ny tonnageskat glæder Danske Rederier
- EU godkender udvidet dansk tonnageskat
- Ro-pax trukket fri af containerskib
- Panama-kanalen fik rekordår
- Alba Rousing fri af grunden


Dagens mest læste

- Tuco får ordre fra Hovedstadens Beredskab
- Container skib rammer kaj i Indien
- Besætning: Der var et mindre problem
- Biltransportskib i brand i Nordsøen
- Verdens kraftigste batteri til norske færger


Ugens mest læste

- Ro-pax trukket fri af containerskib
- Olieoprydning efter kollision fortsætter
- Povl Anker skulle være gidsel i millionstrid
- 10 reddet fra nødstedt skib efter 20 dage
- Pirater border Mærsk-skib i Ecuador
- Forsøg på at skille kolliderede skibe fejler
- Molslinjen A/S køber Danske Færger A/S
- Dansk coaster på grund nord for Årø
- Sådan forlænges et ro/ro skib 30 meter
- Skibsvrag kan ændre søfartens historie
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst