Rederi skaber ø-omtale for 24 mio. kr
Rederiet Færgen har opgjort værdien af medieeksponering af de danske øer i 2017 til 24 mio. kr., hvilket er rekord. Værdien er øget med 44 pct. i forhold til 2016, oplyser rederiet i en pressemeddelelse.
”Færgens PR-strategi har i flere år været at sætte vores destinationer foran os selv. Sådan at forstå at vi i stedet for at promovere Færgen som rederi retter spotlyset mod øerne. Det er en klassisk win-win-situation, fordi positiv opmærksomhed omkring øerne resulterer i øget turisme, hvilket betyder, at vi i sidste ende sælger flere færgebilletter. Samtidig er omtalen på længere sigt med til med at skabe flere arbejdspladser og øget bosætning i de små samfund, så på den måde er der også tale om en gevinst for samfundet,” siger Lindy Kjøller, salgs- og marketingchef i Færgen. Færgen sejler til henholdsvis Bornholm, Samsø, Fanø, Als, Langeland og Lolland via i alt syv forskellige ruter. Via bookingportalen Dansk Ø-ferie promoverer Færgen derudover en lang række af de mindre danske øer. Topscoreren blandt dem alle er ubetinget Bornholm, som via Færgens PR-arbejde i 2017 har opnået medieomtale for 5,4 millioner kroner.
Denne rute mister Færgen dog 1. september, når Molslinjen overtager sejladsen.
Kilde: Rederiet Færgen