Klik venligst
danskerederier.gif

Stærkt produkt skal holde Amazon væk

Stærkt produkt skal holde Amazon væk

Tirsdag 13. februar 2018 kl: 15:20


Maersk Line er gået ind i kampen for at forhindre kunder som Amazon og kinesiske Alibaba i at bliver konkurrenter om få år. Og Maersk-chefen er på det rene med, at det kræver stærke produkter og den rigtige strategi.

“Amazon er en trussel, hvis vi ikke gør vores arbejde godt nok,” siger Søren Skou, CEO i A.P. Møller - Maersk i et interview med Bloomberg.
“Gør vi det ikke godt nok, er der ingen tvivl om, at store, stærke selskaber som Amazon vil se på, om de kan gøre det bedre selv.”

Aktierne i transportselskaberne FedEx Corp og UPS Inc. faldt i sidste uge på rapporter om, at Amazon overvejer selv at stå for en større del af leverancerne til kunderne.

Skulle selskabet også overveje selv at stå for leverancerne til sine lagre, kan det gå ud over shipping-branchen. Men Søren Skou mener, at Maersk er på det rigtige strategiske spor i forhold til at kunne beholde Amazon som kunde - og ikke få det som konkurrent - med satsningen på en gennemgribende digitalisering.

“Amazon er ikke interesseret i telefonopkald og emails, de ønsker at være forbundet elektronisk og digitalt, så de kan agere på egen hånd. Det matcher vores nye strategi: de ønsker en end-to-end container shipping og vi ønsker at tilbyde hele denne service” siger Søren Skou.

Arbejdet med at gøre det lettere at være kunde har allerede sat sig tydelige spor. Således tog det i 2014 mere end to timer at færdiggøre en container-booking hos Maersk. I 2016 var det gennemsnitlige tidsforbrug reduceret til 22 minutter og Maersk-ledelsen har et mål om, at reducere tidsforbruget til to minutter allerede i år.

Kilde: Bloomberg



Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Havneleje forbedres under værftsophold
- To af tre skibe skrottet på strande i Asien
- Rapport om brand på World Calima
- Hamburg Süd bryder gammel tradition
- Fragtskib vædrer sluse i Kieler-Kanalen
- Brand kræver nye strategier
- Uklarhed om Brexit kan skade handlen
- Usikkert hvornår Express 2 er sejlklar igen
- Pirater bange for kogende vand og olie
- Noble Group får livline trods mia-tab
- Lystsejler har anmeldt M/F Marstal
- Grønt kølesystem en succes hos Scandlines


Dagens mest læste

- Hamburg Süd bryder gammel tradition
- Sådan fjernede SMIT Salvage TS Taipei
- Rapport om brand på World Calima
- Stort Kriegers Flak fundament på plads
- Hurtigruten's nye hybridskib søsat


Ugens mest læste

- En sidste hilsen fra A.P. Møller til Prinsen
- Esvagts næste ERRV søsat
- Nordmændene køber stort ind i Danmark
- Lystsejler har anmeldt M/F Marstal
- Nyt skatteudspil kan ramme danske søfolk
- Express 2 igen ramt af motorhavari
- Stena Lines nye færger tager form
- Fragtskib vædrer sluse i Kieler-Kanalen
- Container-pramme en voksende forretning
- Verdens bedste krydstogtskibe er kåret
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst