Klik venligst
danskerederier.gif

Første video af brændende Maersk skib

Første video af brændende Maersk skib
Flere skibe med brandslukningsudstyr på er på vej til Maersk Honam, oplyser Maersk Line.

Torsdag 8. marts 2018 kl: 11:35


Et skib med brandslukningsudstyr kæmper fortsat for at slukke den omfattende brand på Maersk Honam. Ifølge oplysninger fra den indiske kystvagt dækker branden et areal på 100x60 meter på skibet. Branden har foreløbig kostet et besætningsmedlem livet, mens fire andre savnes.

Billeder af slutningsarbejdet ved det 353 meter lange containerskib kan ses i tweetet herunder fra den indiske kystvagt. De oplyser, også at der ikke er konstateret olieudslip fra det brændende skib.

Maersk Line oplyste i en meddelelse sent i aftes, at et af de 23 evakuerede besætningsmedlemmer er død som følge af de kvæstelser, han pådrog sig ved branden.

Her til formiddag oplyser Maersk Line overfor Maritime Danmark, at eftersøgningen af de fire savnede fortsat er i gang og at flere skibe med brandslukningsudstyr er på vej til stedet.

Maersk Line bekræftet også, at der er farligt gods ombord på skibet.

“Maersk Line kan bekræfte, at Maersk Honam har farligt gods ombord, men det er fortidligt at sige, hvad der var årsag til branden og der ikke ikke nogen beviser på, at det farligt gods skulle være årsagen. Maersk Line vil fortage en grundig undersøgelse af hændelsen for at klarlægge årsagen og om nødvendigt ændre vores regler,” skriver rederiet i en mail til Maritime Danmark.

“Generelt er farligt gods accepteret ombord ifølge de internationale regler for farligt gods, men Maersk har yderligere strenge regler og processer for transport af farligt gods. Vi kræver streng overholdelse af lokale og internationale regler og fuld gennemsigtighed fra vores kunder i forhold til at dokumentere indholdet,” skriver Maersk videre.

Det brændende skib er næsten helt nyt og blev modtaget af Maersk Line i 2017. Skibet, der sejler under Singapore-flag, har en kapacitet på godt 15.000 teu og er næsten fuldlastet med 7860 containere ombord, svarende til 12.416 teu.

Redaktionen








Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- DFDS ændrer fragtruter til Norge
- Dødstal efter færgeforlis over 130
- CO 2-udslip fra ø-færger skal reduceres
- Maersk Line bliver charterkunde hos GSL
- Regionale Mærsk-rederier får fælles navn
- 86 døde og hundreder savnes efter forlis
- Fjord1 vinder udbuddet af fire færgeruter
- Storm tvinger færger i havn
- Krydstogtskib sprænger fortøjninger
- Express 1 tæt på alvorlig kollision i Rønne
- Voldsom brand på norsk kystfragtskib
- Speditører kritiserer Maersks svovl-tillæg


Dagens mest læste

- DFDS ændrer fragtruter til Norge
- Dødstal efter færgeforlis over 130
- Virksomheder sætter turbo på væksten


Ugens mest læste

- Den hidtil største propeller lastet i Hamborg
- Skadet trawler bugseres til Frederikshavn
- Det var ikke lige meningen ..
- Kieler-kanalen udbygges for milliarder
- Færøsk fragtskib slået læk ved Skotland
- Express 1 tæt på alvorlig kollision i Rønne
- Største canadisk byggede krigsskib i 50 år
- Krydstogtskib sprænger fortøjninger
- Trawler nær ved at kæntre i norsk flydedok
- Stena Vinga indsat i driften
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst