Maersk vil teste value-added reefer-services
A.P. Møller - Maersk vil teste kundernes appetit på differentierede services i divisionen for kølecontainere, hvor fokus ikke nødvendigvis alene er prisen. Maersk sidder efter købet af Hamburg Süd solidt på dette marked med en vurderet andel på næsten 33 pct.
Containerrederierne leder med lys og lygte efter nye services, der kan øge indtjeningen. Og Maersk vil teste, om kunderne er parate til at betale lidt ekstra for nye services inden for transport af fødevarer i kølecontainere, i stedet for alene at fokusere på pris, skriver Børsen.
“Jeg tror, at vi vil se et nyt marked på den måde, at det bliver inden for kølecontainere, at idéen om at tilbyde en differentieret service vil blive testet, siger Anne-Sophie Zerlang Karlsen, der er Maersk Lines globale chef for kølecontainere til avisen.
Kun omkring 6-7 pct. af de transporterede containere i verden er kølecontainere, men området er velegnet, fordi de transporterede fødevarer er ekstremt følsomme overfor eventuelle forsinkelser.
Maersk Line introducerede i efteråret en ny service, der gør det muligt for kunder at følge temperaturen og atmosfæriske målinger inden i kølecontainerne on-line.
Kølesegmentet er et af de områder, der traditionelt har givet rederierne en god indtjening, som Maersk Line altså nu vil forsøge at booste.
Kilde: Børsen.