Klik venligst
danskerederier.gif

Flere lastbiler benytter Scandlines

Flere lastbiler benytter Scandlines

Onsdag 16. maj 2018 kl: 15:20


Scandlines havde i 2017 en stærk udvikling i fragtsegmentet, som gav en vækst i volumen på hele 12 procent. Den udvikling fortsatte i de første fire måneder af 2018, hvor antal fragtenheder på Gedser-Rostock steg 10,8 procent og 9,3 procent på Rødby-Puttgarden i forhold til samme periode 2017.

”Vi glæder os over at konstatere, at de seneste års millioninvesteringer i grønne initiativer, nye skibe og opgradering af havnene har kunnet betale sig. Kunderne sætter pris på den effektive og pålidelige transportservice, Scandlines tilbyder,” siger Anette Ustrup Svendsen, Head of Corporate Communications hos Scandlines.

Kunderne har dermed taget rigtig godt imod den øgede kapacitet på rederiets ruter. I 2016 indsatte Scandlines to nye hybridfærger på Gedser-Rostock. Med plads til 96 lastbiler på to vogndæk er fragtkapaciteten på ruten blevet betydeligt forøget og ventetiden dermed reduceret.

Indsættelsen af de to nye hybridfærger på Gedser-Rostock gav Scandlines mulighed for at indsætte M/F Kronprins Frederik, der hidtil havde betjent ruten Gedser-Rostock, som fragtfærge på Rødby-Puttgarden ud over de fire passagerfærger, der sejler i halvtimedrift fra begge havne, og M/F Holger Danske, der sejler med særligt gods, herunder levende dyr.

M/F Kronprins Frederik har en kapacitet på 40 fragtenheden og sejler op til fem hverdage om ugen. En stor del af fragtkunderne benytter overfartstiden på 45 minutter til at holde den lovpligtige pause efter 4,5 timers kørsel. Ved ankomst til Tyskland kan lastbilchaufførerne således straks fortsætte kørslen sydpå og samtidig overholde køre-/hviletidsbestemmelserne.

Kunderne kan hver dag vælge mellem 120 afgange på de to ruter – det bliver årligt til over 42.000 afgange.

Kilde: Scandlines


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- 200 migranter omkommet hidtil i år
- Nyt samarbejde styrker Det Blå Danmark
- Hamburg Süd sælger bulkerafdeling
- Eimskip ændrer organisation og sejlplaner
- Tre blindpassagerer på containerskib
- Fragtskib på grund i Øresund
- Jagten på sunkne containere intensiveres
- Ny maritim samarbejdsaftale med Indien
- Maersk: Vi er ikke længere et shippingfirma
- Fortsat brand om bord på containerskib
- Ny regnskabsstandard øger DFDS’ EBITDA
- Torm sælger fjerde ældre tanker


Dagens mest læste

- Hornsnes overtager 60% af Hirtshals Yard
- Tre blindpassagerer på containerskib
- Hamburg Süd sælger bulkerafdeling
- Eimskip ændrer organisation og sejlplaner
- Nyt samarbejde styrker Det Blå Danmark


Ugens mest læste

- Sea Shepherd-skib angribes af fiskere
- Maersk: Vi er ikke længere et shippingfirma
- Nyt forsøg på at få bygget Titanic II
- Ups, der røg et anker ..
- Maersk Honam genopbygges hos HHI
- Biltransportskib rammer sluse i Emden
- Stor kontrakt til Peter Madsen Rederi
- Fortsat brand om bord på containerskib
- Esvagt redder to fra brand i Nordsøen
- Tørlastskib grundstødt i Øresund
Klik venligst