Klik venligst
danskerederier.gif

Flere lastbiler benytter Scandlines

Flere lastbiler benytter Scandlines

Onsdag 16. maj 2018 kl: 15:20


Scandlines havde i 2017 en stærk udvikling i fragtsegmentet, som gav en vækst i volumen på hele 12 procent. Den udvikling fortsatte i de første fire måneder af 2018, hvor antal fragtenheder på Gedser-Rostock steg 10,8 procent og 9,3 procent på Rødby-Puttgarden i forhold til samme periode 2017.

”Vi glæder os over at konstatere, at de seneste års millioninvesteringer i grønne initiativer, nye skibe og opgradering af havnene har kunnet betale sig. Kunderne sætter pris på den effektive og pålidelige transportservice, Scandlines tilbyder,” siger Anette Ustrup Svendsen, Head of Corporate Communications hos Scandlines.

Kunderne har dermed taget rigtig godt imod den øgede kapacitet på rederiets ruter. I 2016 indsatte Scandlines to nye hybridfærger på Gedser-Rostock. Med plads til 96 lastbiler på to vogndæk er fragtkapaciteten på ruten blevet betydeligt forøget og ventetiden dermed reduceret.

Indsættelsen af de to nye hybridfærger på Gedser-Rostock gav Scandlines mulighed for at indsætte M/F Kronprins Frederik, der hidtil havde betjent ruten Gedser-Rostock, som fragtfærge på Rødby-Puttgarden ud over de fire passagerfærger, der sejler i halvtimedrift fra begge havne, og M/F Holger Danske, der sejler med særligt gods, herunder levende dyr.

M/F Kronprins Frederik har en kapacitet på 40 fragtenheden og sejler op til fem hverdage om ugen. En stor del af fragtkunderne benytter overfartstiden på 45 minutter til at holde den lovpligtige pause efter 4,5 timers kørsel. Ved ankomst til Tyskland kan lastbilchaufførerne således straks fortsætte kørslen sydpå og samtidig overholde køre-/hviletidsbestemmelserne.

Kunderne kan hver dag vælge mellem 120 afgange på de to ruter – det bliver årligt til over 42.000 afgange.

Kilde: Scandlines


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Nordic Shipholding minus på 11,8 mio USD
- Flydedok rejst og indespærret trawler ude
- Maersk sender skib via Nordøstpassagen
- Esvagt Corona får forlænget sin kontrakt
- Piraterne er vendt tilbage til Caribien
- Fundet 10 timer efter fald fra krydstogtskib
- Tag med på en natsejlads fra Hong Kong
- Tankskib frygtes kapret i Guineabugten
- Maersk sikrer levering af lavsvovl-brændstof
- Stor dansk kran på vej til kæntret flydedok
- Bornholmslinjen øver sig på opstart
- Coaster på grund i det sydlige Lillebælt


Dagens mest læste

- Maersk sender skib via Nordøstpassagen
- Coaster fri af grunden i det sydlige Lillebælt
- Ny containerrute fra Skagen indviet
- Canal Tours har indgået overenskomst
- Flydedok rejst og indespærret trawler ude


Ugens mest læste

- Ankerhåndtering tæt på at gå helt galt
- Maersk med til at bekæmpe plastik i havene
- Sådan lægger man et krydstogtskib til land
- Stor dansk kran på vej til kæntret flydedok
- Flydedok forsøges rettet op lørdag morgen
- Supertanker driver ind i opankret tankskib
- Bornholmslinjen øver sig på opstart
- Maersk sender skib via Nordøstpassagen
- Flydedok på Hirtshals Yard er kæntret
- Coaster på grund i det sydlige Lillebælt
Klik venligst
Klik venligst