Klik venligst
danskerederier.gif

Ny russisk atomisbryder bygges af Zvezda

Ny russisk atomisbryder bygges af Zvezda

Onsdag 8. august 2018 kl: 14:00


Efter mere end lang tid på tegnebrættet, er der nu sat navn og underskrift på, hvem der skal bygge den nye, futuristiske russiske atomisbryder Leader. Ordren er gået til Zvezda
Shipbuilding i Primorsky.

Isbryderens design adskiller sig væsentligt fra traditionelle isbrydere. Teknisk trækker skibets reaktorer fire 60 MW generatorer, der igen trækker hver deres elektriske motor – hvilket gør isbryderen i stand til at forcere is med en tykkelse på op til 4,3 meter.

Isbryderen vil angivelig være i stand til at holde en gennemsnitsfart på 12 – 13 knob.

Dimensionerne er en længde på 210 meter, 47 meter i bredden og en dybgang på mellem 11,5 og 13 meter.

Redaktionen


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Verdens kraftigste batteri til norske færger
- Tuco får ordre fra Hovedstadens Beredskab
- Hammershus - ny dansk ro/pax-færge
- Leonora Christina i spansk forklædning
- Nye trimaranfærger på vej til fred. Olsen
- HMM indgår kontrakt på 20 containerskibe
- Kina afslører væbnet ubemandet krigsskib
- Havyard får milliardkontrakt fra Havila
- ÆrøXpressen får ny kapitalindsprøjtning
- Finland tester eldrevet kabelfærge
- Ny Australsk isbryder søsat
- Største canadisk byggede krigsskib i 50 år


Dagens mest læste

- Tuco får ordre fra Hovedstadens Beredskab
- Container skib rammer kaj i Indien
- Besætning: Der var et mindre problem
- Biltransportskib i brand i Nordsøen
- Verdens kraftigste batteri til norske færger


Ugens mest læste

- Ro-pax trukket fri af containerskib
- Olieoprydning efter kollision fortsætter
- Povl Anker skulle være gidsel i millionstrid
- 10 reddet fra nødstedt skib efter 20 dage
- Pirater border Mærsk-skib i Ecuador
- Forsøg på at skille kolliderede skibe fejler
- Molslinjen A/S køber Danske Færger A/S
- Dansk coaster på grund nord for Årø
- Sådan forlænges et ro/ro skib 30 meter
- Skibsvrag kan ændre søfartens historie
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst