Klik venligst
danskerederier.gif

Norsk kritik af rigges redningsberedskab

Norsk kritik af rigges redningsberedskab

Torsdag 13. december 2018 kl: 13:00


Norges Petroleumstilsyn, PSA, har onsdag meddelt Transocean, Maersk Drilling og Odfjell Drilling, at selskaberne skal højne standarderne for redningsudstyr og - procedurer på 22 offshore. Inspektionerne omfattede ni rigge hver fra Maersk Drilling og Transocean og fire fra Odfjell.

”Alle inspektioner identificerede en manglende overensstemmelse med reglerne. Det var det samme for Maersk, Transocean og Odfjell. PSA har nu modtaget et svar fra hver af virksomhederne, men disse beskriver ikke, hvordan overtrædelsen af reglerne bliver rettet,”"siger PSA i en erklæring.

Borerigge er udstyret med lukkede redningsbåde, der i en nødsituation kan droppes i havet, og ejerne skal opfylde en række tekniske og operationelle krav til planlægning og udførelse af evakueringer.

Ifølge Maersk Drilling, et datterselskab af A.P. Møller-Mærsk Gruppen, der er det eneste af de tre selskaber, der har kommenteret meddelelsen, har selskabet brug for flere konsultationer med PSA, inden man beslutter hvilke ting, der skal ændres, da det kan medføre yderligere investeringer.

”Vi vil fortsætte dialogen for at forstå deres konklusion og få præciseret, hvilke løsninger der skal implementeres. Afhængigt af resultatet kan det kræve ændringer eller opgraderinger af vores rigge, men det er for tidligt at sige”, udtaler Jakob Korsgaard, leder af Maersk Drilling-operationer i Norge, til Reuters.

For at operere på Norges kontinentalsokkel skal hver borerig have såkaldt overensstemmelseserklæring (AOC), som tildeles af PSA. Godkendelsen kan i sidste ende tilbagekaldes, hvis tekniske betingelser og sikkerhedsstyringssystemer ikke opfylder kravene. Dette er dog endnu ikke på tale ifølge PSA.

PSA har givet selskaberne en frist til 31. marts for at afhjælpe manglerne.

Redaktionen


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Ørsted indgår aftale med japanske TEPCO
- AHTS rater på vej op i Nordsøen
- 32 % offshore-fartøjer oplagt globalt
- Stor kontrakt til Peter Madsen Rederi
- Equinor og Esvagt forlænger samarbejde
- Søkabel gravet fri og olieudslip stoppet
- Ørsted får uventet nej til frasalg
- Equinors undersøiske CO2-lager godkendt
- Maersk Supply får god kontrakt i Australien
- Maersk gør Drilling klar til børsnotering
- Norske olieinvesteringer stiger markant i år
- Esvagt: Vækst i vind og pres på olie/gas


Dagens mest læste

- Hornsnes overtager 60% af Hirtshals Yard
- Tre blindpassagerer på containerskib
- Hamburg Süd sælger bulkerafdeling
- Eimskip ændrer organisation og sejlplaner
- Millioninvestering i trivsel på Oslo-bådene


Ugens mest læste

- Maersk: Vi er ikke længere et shippingfirma
- Nyt forsøg på at få bygget Titanic II
- Ups, der røg et anker ..
- Maersk Honam genopbygges hos HHI
- Biltransportskib rammer sluse i Emden
- Stor kontrakt til Peter Madsen Rederi
- Fortsat brand om bord på containerskib
- Esvagt redder to fra brand i Nordsøen
- Tørlastskib grundstødt i Øresund
- Maersk Line indfører stikprøver efter brand
Klik venligst