Klik venligst
danskerederier.gif

DFDS bytter færger med italienere

DFDS bytter færger med italienere
Sådan kommer de nye renoverede DFDS-færger på Amsterdam-Newcastle til at se ud.

Lørdag 7. september 2019 kl: 09:00


DFDS har indgået en aftale med det italienske færgeselskab Moby om køb af to kombinerede fragt- og passagererfærger fra 2001 og 2005 til Newcastle-Amsterdam ruten. Samtidig køber Mobi de to ældre DFDS-færger, der i dag betjener ruten. Investeringen forventes at løbe op i 1 mia. kr.

De to nyere færger, Mobi Wonder og Moby Aki skal efter en omfattende renovering øge kundeoplevelsen på overfarten, der samtidig tilføres mere kapacitet.

”De nye færger egner sig perfekt  til Amsterdam-Newcastle.  Deres moderne faciliteter og større bildæk giver os mulighed for at øge indtægterne ved at imødekomme den voksende efterspørgsel fra passagerer i bil, der betaler en højere pris. Vores fragtkunder vil vi kunne tilbyde øget kapacitet, der kan forblive konstant gennem hele året,” siger Peder Gellert Pedersen, EVP og chef for DFDS' Ferry Division.

Aftalen forventes afsluttet i anden halvdel af oktober 2019. DFDS vil derefter bareboat-chartre King Seaways og Princess Seaways fra Moby indtil henholdsvis januar og februar 2020.

I mellemtiden vil færgerne, der overtages fra Moby, blive renoveret, så de er tilpasset Amsterdam-Newcastle-ruten. Dette inkluderer kommercielle og tekniske investeringer ombord samt havneinvesteringer. De renoverede færger forventes indsat på Amsterdam-Newcastle i løbet af første kvartal 2020.

Fragtkapaciteten vil stige omkring 40% på helårsbasis. Bilkapaciteten vil stige omkring 5% på helårsbasis understøttet af en kabine-konfiguration, der er velegnet til kravene hos feriegæster, der rejser i bil.

Handlen vil ifølge DFDS medføre en regnskabsmæssig gevinst på omkring 100 mio. kr., mens den samlede nettoinvestering - inklusiv salget af Princess Seaways og King Seaways - forventes at løbe op i omkring 1,0 mia. kr. hvoraf de 650 mio. kr. forventes betalt i 2019 og det resterende beløb i 2020. En stor del af investeringen går til renovering, oplyser rederiet.

Kilde: DFDS


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Johnson får 12 dage - ellers er det slut
- Lauritzen sælger endnu et skib
- Milliardgæld tynger kriseramte Solstad
- Frontline dropper option - går efter VLCC
- Flere sanktioner mod Iran efter angreb
- IMO 2020 kan føre til flere aflyste sejladser
- Pacific Basin køber brugt for 74 mio. dollar
- Nordkoreansk angreb på russisk patruljeskib
- Hamburg Süd lancerer instant booking
- Bjærgningsoperation i gang igen efter storm
- Norden afskediger 11 medarbejdere
- Medie: Maersk Tankers køber stort ind


Dagens mest læste

- Milliardgæld tynger kriseramte Solstad
- Johnson får 12 dage - ellers er det slut
- Maersk-partner navngiver tredje gigantskib
- Flere sanktioner mod Iran efter angreb
- Stærk vind gav dansk rekord


Ugens mest læste

- Voldsom blæst forårsagede skader
- Dramatiske billeder af bulker kollision
- Scrubber-sammenbrud vander maskinrum
- Det kan tage måneder at fjerne bilskib
- Stena-færge i kollision efter blackout
- Trosse sprang og dræbte kaptajn
- Russisk skib tilbageholdt af Søfartsstyrelsen
- Norden afskediger 11 medarbejdere
- Nordkoreansk angreb på russisk patruljeskib
- Henlagte miljøskibe skal nu ombygges
Klik venligst
Klik venligst