Klik venligst
danskerederier.gif

Danske Rederier ønsker hårde sanktioner

Danske Rederier ønsker hårde sanktioner

Tirsdag 1. oktober 2019 kl: 10:58


Danske Rederier bakker op om de nye svovlkrav, der træder i kraft i dag om tre måneder. Men organisationen kalder det “helt afgørende”, at der etableres et effektivt, ensartet og globalt håndhævelsessystem, som indeholder sanktioner for rederier, der snyder.

Hvordan prisforskellen mellem lavsvovlsolie og den traditionelle olie bliver fra årsskiftet er fortsat usikkert, men hvis den kommer til at ligge mellem 100 og 200 dollar/ton vil et rederi, der snyder, kunne spare mellem 3 og 6 mio. kr. på en retursejlads mellem Europa og Japan.

Derfor er det ifølge Danske Rederier afgørende at sætte fokus på håndhævelsen.

”Danske Rederier har fra start bakket op om indførslen af de nye svovlkrav, da svovlreduktionen vil gavne både sundhed og miljø på hele kloden. Men det er helt afgørende, at reglerne følges op med et effektivt, ensartet og globalt håndhævelsessystem, som indeholder hårde sanktioner over for rederier, der snyder. Det er den eneste måde, vi kan sikre lige konkurrencevilkår for alle samt opnå den miljøgevinst, som reglerne skulle give,” siger Maria Skipper Schwenn, der er direktør i Danske Rederier.

De nye regler betyder, at alle skibe, der ikke har installeret scrubber ombord, skal benytte et brændstof med højst 0,5 pct. svovlindhold. På dansk foranledning har FNs internationale søfartsorganisation, IMO, også besluttet, at det også er forbudt at have brændstof med en højere svovlprocent med ombord, hvis der ikke er installeret scrubber.

Kilde: Danske Maritime


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Totalt blackout stopper hybridfærge
- DFDS håber på godkendt Brexit-aftale
- MSC tilslutter sig afvisning af arktisk rute
- Norden sælger MR tanker over vurderingen
- Johnson & EU: Brexit aftale er på plads
- Billig svensk kroner gavner Stena Line
- Rekord-udbetalinger venter P&I klubber
- EU klar til at godkende Brexit aftale, men…
- Maritimt mysterium på run-away skib
- USA advarer skibe mod at slukke AIS
- Macron vil lægge skat på skibsbrændstof
- IMO 2020 kan give Maersk fordele


Dagens mest læste

- Fantastisk drone-video af verdens største
- Norden sælger MR tanker over vurderingen
- Rekord-udbetalinger venter P&I klubber
- Johnson & EU: Brexit aftale er på plads
- MSC tilslutter sig afvisning af arktisk rute


Ugens mest læste

- Krydstogtskib fik lige mast sig igennem ..
- Kaptajn sejlede afsted med ustyrligt skib
- Maritimt mysterium på run-away skib
- Broen overhørte advarsler i 50 min
- Nu kører det for The Ocean Cleanup
- Iransk tankskib brænder i Det Røde Hav
- Stena Saga giver afgørende hjælp
- Rederi: Angreb kom ikke fra Saudi Arabien
- DFDS har modtaget tredje kæmpe ro-ro
- Nye sikkerhedsråd på vej efter eksplosion
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst