Klik venligst
danskerederier.gif

Danske Rederier ønsker hårde sanktioner

Danske Rederier ønsker hårde sanktioner

Tirsdag 1. oktober 2019 kl: 10:58


Danske Rederier bakker op om de nye svovlkrav, der træder i kraft i dag om tre måneder. Men organisationen kalder det “helt afgørende”, at der etableres et effektivt, ensartet og globalt håndhævelsessystem, som indeholder sanktioner for rederier, der snyder.

Hvordan prisforskellen mellem lavsvovlsolie og den traditionelle olie bliver fra årsskiftet er fortsat usikkert, men hvis den kommer til at ligge mellem 100 og 200 dollar/ton vil et rederi, der snyder, kunne spare mellem 3 og 6 mio. kr. på en retursejlads mellem Europa og Japan.

Derfor er det ifølge Danske Rederier afgørende at sætte fokus på håndhævelsen.

”Danske Rederier har fra start bakket op om indførslen af de nye svovlkrav, da svovlreduktionen vil gavne både sundhed og miljø på hele kloden. Men det er helt afgørende, at reglerne følges op med et effektivt, ensartet og globalt håndhævelsessystem, som indeholder hårde sanktioner over for rederier, der snyder. Det er den eneste måde, vi kan sikre lige konkurrencevilkår for alle samt opnå den miljøgevinst, som reglerne skulle give,” siger Maria Skipper Schwenn, der er direktør i Danske Rederier.

De nye regler betyder, at alle skibe, der ikke har installeret scrubber ombord, skal benytte et brændstof med højst 0,5 pct. svovlindhold. På dansk foranledning har FNs internationale søfartsorganisation, IMO, også besluttet, at det også er forbudt at have brændstof med en højere svovlprocent med ombord, hvis der ikke er installeret scrubber.

Kilde: Danske Maritime


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Shell tror på brint og brændselsceller
- Clipper Group skifter topchef
- CMA CGM: Malware-angreb isoleret
- USA lader iransk tanker slippe forbi
- CMA CGM tavse om hackerangreb i et døgn
- Sømand stukket til døde af kollega
- Frankrig vil sniffe svovl-syndere over Kanalen
- Årsag til grundstødning måske fundet
- Hurtigruten fortsat mistænkt i Corona-sag
- Ny forskningsstrategi støtter Det blå Danmark
- Nyt fund genåbner Estonia undersøgelse
- CGM CMA erkender: Det er et hackerangreb


Dagens mest læste

- Molslinjen er klar med ny færgeterminal
- Brændstof læk afsløret fra containerskib
- Havarikommission vil undersøge Estonia igen
- Keppel overvejer frasalg af offshore
- CMA CGM: Malware-angreb isoleret


Ugens mest læste

- Årsag til grundstødning måske fundet
- Ice Rose skal repareres på Fayard
- Nyt fund genåbner Estonia undersøgelse
- Povl Anker får den store tur på Orskov Yard
- Indisk flådestolthed sendt til skrotning
- Tuco Marine præsenterer ny stor politibåd
- Eimskip mistænkt for ulovlig skrotning
- Molslinjen er klar med ny færgeterminal
- Beslaglagt iransk olie fortsat på Maersk skib
- Danmarks største havvindmøllepark i udbud
Klik venligst
Klik venligst