Klik venligst
danskerederier.gif

Alfa Laval vil tage stor bid af 70 mia marked

Alfa Laval vil tage stor bid af 70 mia marked

Onsdag 27. november 2019 kl: 13:02


Alfa Laval har ansat flere medarbejdere og vil udvide yderligere i bestræbelserne på at tage en god bid af markedet for ballastvandsystemer. Efter en udsættelse skal alle skibe først opfylde ballastvandkonventionen fra september 2024, men efterspørgslen vokser og ventes at toppe i 2022.

I sidste øjeblik lykkedes det i juli 2017 for et flertal af medlemslandene i IMO at få udsat ikrafttrædelsesdatoen for ballastvandkonventionen i to år for eksisterende skibe. Det betød, at de fik udskudt kravet om ballastvandsystemer med to år, så de skal installeres i perioden fra september 2019 til september 2024.

Alfa Laval estimerer, at det globale marked for ballastvandsystemer er på ca. 70 milliarder kroner frem mod 2026 og virksomheden satte allerede i 2017 et mål om at øge antallet af solgte systemer år for år og har foreløbig kurs mod at indfri den ambition.

“Vi lancerede PureBallast helt tilbage i 2006 som den første kommercielt tilgængelige løsning til behandling af ballastvand. PureBallast er baseret på biologisk UV-teknologi, der er en løsning uden kemikalier, og som fungerer ved enten at uskadeliggøre vira, bakterier og større organismer som vandmænd og bløddyr eller forhindre dem i at reproducere sig, fortæller direktør for Alfa Laval Aalborg, Søren Hjorth Krarup og fortsætter:

“I dag står vi så med tredje generation af produktet, der er godkendt af både IMO og den amerikanske kystvagt USCG. Vores estimater fra vores kapitalmarkedsdag i 2018 viser, at det globale marked for ballastvandsystemer er på ca. 70 mia. kr. frem mod 2026, og vi er fokuserede på at sætte os på så stor en del af det som muligt. Det kræver en øget produktion, og her er vi godt på vej til at indfri vores ambitiøse målsætninger.”
Det største marked lige nu ligger i løsninger til eksisterende skibe, siger Søren Hjorth Krarup.
“I 2017 var markederne for nye og eksisterende skibe cirka lige store, men det er klart, at jo nærmere vi kommer skæringsdatoen i 2024, jo større bliver markedet for ballastsystemer til de eksisterende skibe. Vi forventer, at det samlede marked først vil toppe i 2022, og vi kan derfor se frem til en yderst travl periode, hvor vi også får brug for yderligere arbejdskraft. Alene det seneste år er vi blevet cirka 25 procent flere medarbejdere i Aalborg,” lyder det fra Søren Hjorth Krarup.

Fra Alfa Laval i Aalborg sources alle dele til PureBallast fortrinsvis fra europæiske leverandører for så at blive samlet både mekanisk og el-teknisk samt testet i Aalborg.

Kilde: Alfa Laval


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Ingen vil købe MAN Energy Solutions
- Danske Maritime sætter Brexit under lup
- Et af verdens ældste skibsværfter lukker
- To værfter kæmper om kontrolskib
- Kleven værft bliver solgt til kroatisk selskab
- Japansk klasseselskab certificerer skrotværft
- Bladt og Semco vinder kontrakt i USA
- Orskov Yard overgår egne forventninger
- Zeppelin er nu repræsenteret i Nordeuropa
- Den maritime industri ser lyst på 2020
- Evergreen truer cash-buyer med sagsanlæg
- Aramco-aktien på vild himmelflugt dag 2


Dagens mest læste

- Se norsk sømandskab når det er bedst
- Oslofjord får stor overhaling på Fayard
- Ingen vil købe MAN Energy Solutions


Ugens mest læste

- Vild video af en voldsom dag på søen
- Besætning forlader synkende tankskib
- Tyra-renovering ramt af betalingsstandsning
- Lodser advarer mod ofte anvendt lejdertype
- Ny kæmpekran på vej til Danmark
- Så slap de endelig af med gammel skude
- Endnu et containerskib i brand
- Farvel til Søfartsstyrelsens Jens Sørensen
- DFDS ro-ro klar til at afvise piratangreb
- Et af verdens ældste skibsværfter lukker
Klik venligst
Klik venligst