Klik venligst
danmarks-rederiforening.gif

G6 kæmper for at blive konkurrencedygtig

G6 kæmper for at blive konkurrencedygtig

Fredag 1. august 2014 kl: 09:47


Når det gælder om at få bragt containerne frem til rette sted og rette tid, kæmper G6-alliancen for at blive konkurrencedygtig på ruterne mellem Asien og Nordeuropa. Maersk Line var i juni en klar nr. et på Top 20-listen over de mest driftssikre containerrederier, viser en opgørelse fra SeaIntel.

”G6-redernes betydelige under-performance på Asien-Nordeuropa har været konstant i løbet af det forløbne år og må hos G6-rederne være årsag til stor bekymring med hensyn til at tilbyde kunderne en tilfredsstillende service. Desuden må det være en meget omkostningstung affære for G6-rederne, da deres forsinkede skibe er nødt til at indhente det forsømte, og det betyder meget høje brændstofomkostninger. I disse år, hvor rederne har stort fokus på at reducere deres omkostninger, ser det ud som om, at der er store muligheder for omkostningsreduktioner, hvis de er i stand til at forbedre performance. Med en forbedret performance til rette tid, får afskiberne mere et produkt i overensstemmelse med det lovede, og det skulle forhåbentlig være en betydelig drivkraft”, siger Alan Murphy, partner i SeaIntel.

Øverst på SeaIntel’s globale Top 20-liste lå i juni Maersk Line, Hamburg Süd og Hanjin med en performance på henholdsvis 87,2 procent, 85,2 procent og 78,9 procent. Når det gælder den samlede globale performance lå den stort set uændret på 75,6 procent i juni mod 75,3 procent i maj. Opgørelsen i juni måned er baseret på 10.240 skibsanløb, mens containerleveringerne er baseret på mere end 3,2 millioner containerleveringer.

På de vigtige ruter mellem Asien og Nordeuropa anfører SeaIntel, at G6-rederne i løbet af de sidste 12 måneder har placeret sig i bunden af listen med en performance, der er betydeligt under deres vigtigste konkurrenter. I løbet af det sidste år har G6-rederne gennemsnitligt haft en performance med hensyn til at levere containerne til tiden på 41 procent på Asien-Nordeuropa-ruterne. Rederier som UASC, Hanjin, K Line og Maersk Line har derimod haft en tilsvarende performance på henholdsvis 69, 71, 75 og 97 procent.

Kilde: SeaIntel


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Maersk Liner udnævner ny topchef i USA
- Handelsboom: Største containervækst i 6 år
- Nyere offshoreskib sank - 16 reddet
- Frontline hårdt ramt af svagt marked
- Viking Supply udskyder regnskab for Q3
- Ubådsjagten: Objekt spottet på havbunden
- Nordic Shipholding har tab hidtil i år
- Overhold svovlkrav eller forsvind
- Rådgiver indtræder i A.P. Møllers topledelse
- ZIM har færdiggjort blockchain pilotprojekt
- Manglende lovgrundlag om ubemandede skib
- Ubåd: Lyde fra dybet gav kortvarigt håb


Dagens mest læste

- Hård dag på “kontoret” på Nord Swift
- Ubådsjagten: Objekt spottet på havbunden
- Nyere offshoreskib sank - 16 reddet
- APMT åbner ny æra for Puerto Quetzal
- Frontline hårdt ramt af svagt marked


Ugens mest læste

- Se redningsaktion i 10 meter høje bølger
- Chokoladedirektør køber gammelt sejlskib
- Nu er det brækket midt over
- Monster-bølge sender seks på hospitalet
- Hård dag på “kontoret” på Nord Swift
- Brand på havmøllefartøj i Nordsøen
- Maersk: Mellemled er væk om 10 år
- Maersk Drilling får stor kontrakt
- Ingen kontakt med ubåd med 44 ombord
- Ubåd: Satellit-signaler giver fortsat håb
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst