Klik venligst
danmarks-rederiforening.gif

Maersk Line har afskaffet Daily Maersk

Maersk Line har afskaffet Daily Maersk

Fredag 6. marts 2015 kl: 08:14


Daily Maersk blev lanceret i september 2011 som en service, der skulle garantere kunderne et bestemt leveringstidspunkt til gengæld for højere fragtrater, men ikke ret mange kunder var parat til at betale ekstra for den service.

”Daily Maersk er et kvalitetsprodukt med hensyn til pålidelighed og frekvens – men efterspørgslen har ikke været stor nok til at betale for det tillæg, som det koster at drive servicen”, oplyser Maersk Line.

Tilsyneladende er der tale om, at konkurrencen på øst-vest-ruterne er så stor, at rederierne har svært ved at tilbyde differentierede produkter på disse ruter.

”Vores store kunder taler om at betale mere for bedre kvalitet i servicen, og i vores tilfælde havde vi et større forsøg med Daily Maersk-produktet, hvor man fik 95 procent af godset til tiden – vores erfaring var, at vi kunne levere i overensstemmelse med vores løfter, men kunderne var ikke villige til at betale for det”, siger Søren Skou, adm. direktør for Maersk Line.

”Vi havde en masse ekstraomkostninger for at levere det pålidelighedsniveau, så vi har ændret vores strategi”, tilføjer han.

Konsulenthuset Seaintel vurderede allerede for to år siden, at det kunne blive svært at fylde Daily Maersk-skibene op med last på grund af overkapaciteten i markedet.

Daily Maersk var bygget op omkring 70 skibe, der sejlede mellem Ningbo, Shanghai, Yantian og Tanjung Pelepas samt Felixstowe, Rotterdam og Bremerhaven. Daily Maersk betød, at godset kunne blive afsendt lige efter produktion uden behov for opbevaring, og kunderne fik kompensation, hvis containerne mod forventning ikke blev leveret på det aftalte tidspunkt.

Kilde: Lloyd’s Loading List


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- DHT går i offensiven med stort opkøb
- Peter Willemoes flyttet til det Røde Hav
- Forsvaret redder to fiskere nord for Skagen
- Maersk Line giver indrømmelser til EU
- Maersk-stævning del af langt større sag
- Opbakning til stærk maritim vækstplan
- Raterne går op - skrotning markant ned
- Maersk Line stævnes i sag om prisaftaler
- Landdistrikterne vil udvide nettoløns-regler
- Sovcomflots overskud faldt en tredjedel
- Politikere vil have Aarhus med på ny færge
- Container-rater op med 64% på Kina-Europa


Dagens mest læste

- Peter Willemoes flyttet til det Røde Hav
- SF: Hellere gas fra Tyra end fra Putin
- Tyra-aftalen:I Esbjerg kan de gå på vandet
- Norwegian skifter til All Inclusive i Danmark
- Koreansk tragedie op i lyset


Ugens mest læste

- Vanvittig indsejling går viralt
- Værfter punkterer Trumps flådeudbygning
- Ny Nordsø-aftale er på plads
- Hvem er verdens rigeste skibsreder?
- Dansk bulker kolliderer med atomisbryder
- Sømand faldt i ballasttank og druknede
- Siemens’ andet havmølleskib klar
- 42 bådflygtninge dræbt af helikopter
- Første glimt af ny krydstogt-serie
- Mærsk produkttanker berøvet i Indonesien
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst