Klik venligst
danmarks-rederiforening.gif

Maersk Line har afskaffet Daily Maersk

Maersk Line har afskaffet Daily Maersk

Fredag 6. marts 2015 kl: 08:14


Daily Maersk blev lanceret i september 2011 som en service, der skulle garantere kunderne et bestemt leveringstidspunkt til gengæld for højere fragtrater, men ikke ret mange kunder var parat til at betale ekstra for den service.

”Daily Maersk er et kvalitetsprodukt med hensyn til pålidelighed og frekvens – men efterspørgslen har ikke været stor nok til at betale for det tillæg, som det koster at drive servicen”, oplyser Maersk Line.

Tilsyneladende er der tale om, at konkurrencen på øst-vest-ruterne er så stor, at rederierne har svært ved at tilbyde differentierede produkter på disse ruter.

”Vores store kunder taler om at betale mere for bedre kvalitet i servicen, og i vores tilfælde havde vi et større forsøg med Daily Maersk-produktet, hvor man fik 95 procent af godset til tiden – vores erfaring var, at vi kunne levere i overensstemmelse med vores løfter, men kunderne var ikke villige til at betale for det”, siger Søren Skou, adm. direktør for Maersk Line.

”Vi havde en masse ekstraomkostninger for at levere det pålidelighedsniveau, så vi har ændret vores strategi”, tilføjer han.

Konsulenthuset Seaintel vurderede allerede for to år siden, at det kunne blive svært at fylde Daily Maersk-skibene op med last på grund af overkapaciteten i markedet.

Daily Maersk var bygget op omkring 70 skibe, der sejlede mellem Ningbo, Shanghai, Yantian og Tanjung Pelepas samt Felixstowe, Rotterdam og Bremerhaven. Daily Maersk betød, at godset kunne blive afsendt lige efter produktion uden behov for opbevaring, og kunderne fik kompensation, hvis containerne mod forventning ikke blev leveret på det aftalte tidspunkt.

Kilde: Lloyd’s Loading List


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Det er de søfarendes dag i dag
- DFDS køber to kanalfærger fra Eurotunnel
- Maersk Line omdirigerer 350.000 containere
- RAL ledelse fordømmer arbejdsnedlæggelse
- Maersk Line kommer fri af strejker i Spanien
- Tysk skibsreder kræves fængslet i 4-5 år
- Verdenshandlen til søs vokser
- CMA CGM overvejer gasdrift på mega-skibe
- Kollision sætter fokus på containerskibe
- De bliver bare ved med at fascinere...
- Græske redere: Qatarkrise værre end Brexit
- Japansk rederi-fusion afvises af Sydafrika


Dagens mest læste

- Maersk Line omdirigerer 350.000 containere
- DFDS køber to kanalfærger fra Eurotunnel
- Det er de søfarendes dag i dag


Ugens mest læste

- Stor forvirring om skibskollision
- USS Fitzgerald var tæt på at synke
- Inspektionsskibe i stor redningsaktion
- Flotte droneoptagelser af søsætning
- Kollision sætter fokus på containerskibe
- Kran kollapset i Finland
- De bliver bare ved med at fascinere...
- Indvielsen af batteridrevet færge udskudt
- RAL melding fører til strejke i Aalborg Havn
- APM Terminals fyrer 160 i Göteborg
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst