Klik venligst
danskerederier.gif

Søfart ad de indre svenske vandveje

Søfart ad de indre svenske vandveje

Tirsdag 24. februar 2015 kl: 15:44


I Sverige har Erik Thun AB, VT Group og Ahlmark Lines etableret et joint venture, som skal beskæftige sig med søtransport ad de indre vandveje. Lige nu søger parterne efter en adm. direktør til foretagendet, der endnu ikke har fået et navn.

”Så snart vi har fundet den rette person, starter arbejdet med at forme både det nye selskab og forudsætningerne for en svensk indlands-søfart. Direktøren skal udføre en del lobbyvirksomhed i begyndelsen for at forsøge at øve indflydelse, så regelsættet for svensk trafik på de indre vandveje kan blive konkurrencedygtig”, siger Johan Källsson, vice adm. direktør for Erik Thun AB.

Det handler blandt andet om, hvordan bemandingsreglerne skal se ud samt farvands- og havneafgifter.

”Bliver det for dyrt i Sverige får vi ikke nogle kunder”, siger Johan Källsson.

Sverige indførte sidste år EU’s tekniske regelsæt for søfart på de indre vandveje, det vides ikke, hvornår resten af regelsættet kommer på plads, men parterne bag det nye joint venture håber under alle omstændigheder at have en ny direktør klar inden sommeren.

Erik Thun er et svensk rederi med en flåde på 40 skibe, hvor hovedvægten ligger på tørlastskibe til kystnær sejlads. Ahlmark Lines er ligeledes svensk og driver linjetrafik og kontraktfart mellem Sverige og Storbritannien, Tyskland, Holland og Frankrig. VT Group er derimod et hollandsk rederi.

Kilde: Sjöfartstidningen


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Unifeeder skib fik blackout i Finland
- Rusland holdes væk fra sprængningssteder
- Russisk krigsskibe gemmer sig ved Danmark
- Stena Bulk vil lagre CO2 under sejlads
- Stor interesse for at høre om forsvarspolitik
- Containermarkedet risikerer overkapacitet
- Mærsk bestiller yderligere seks metanolskibe
- Ø-færge hæver prisen med 25 procent
- Macrons stabschef tiltalt for inhabilitet
- Svenske myndigheder afspærrer havbund
- Redere: Søfarten har brug for Søværnet
- Gibraltar vil af med bulkcarrier vrag


Dagens mest læste

- Russisk krigsskibe gemmer sig ved Danmark
- Containermarkedet risikerer overkapacitet
- Stena Bulk vil lagre CO2 under sejlads
- Rusland holdes væk fra sprængningssteder
- Stor interesse for at høre om forsvarspolitik


Ugens mest læste

- Russisk skib ankret op i dansk farvand
- Rapport: Derfor kæntrede Henriette Sand
- Russisk krigsskibe gemmer sig ved Danmark
- Står du lige og mangler et krydstogtskib
- Kapring var i virkelighed forsikringssvindel
- Gamle isbrydere skrottes inden længe
- Mærsk bestiller yderligere seks metanolskibe
- Stor flådeaktivitet ud for Bornholm
- Sidste Tyra II kranløft sætter verdensrekord
- Rusland: Der er muligt at reparere gasrør
Klik venligst
Klik venligst