Klik venligst
danskerederier.gif
Video

Største canadisk byggede krigsskib i 50 år

Største canadisk byggede krigsskib i 50 år

Onsdag 19. september 2018 kl: 14:11


Det største krigsskib bygget på et canadisk værft de sidste 50 år, er netop løbet af stablen hos Halifax Shipbuilding. Det 103 meter lange arktiske patruljeskib HMCS Harry DeWolf ligger nu ved udrustningskajen og ventes at tilgå den canadiske flåde næste sommer.

Patruljeskibet, der er en videreudvikling af Svalbard-klassen som sejler for den norske kystvagt, er på 6.615 tons. De er designet af danske Odense Maritime Technology (OMT).

HMCS Harry DeWolf er det første i en serie på fem patruljeskibe der alle vil blive bygget på det samme værft.

Skibet får en besætning på 65.

Fakta (på engelsk):

• Modern integrated bridge, from which control of navigation, machinery, and damage control systems can be performed.
• Multi-Purpose Operational Space where operational planning and mission execution will be coordinated.
• BAE Mk 38 Gun: Remote controlled 25 mm gun to support domestic constabulary role.
• Enclosed Focsle/Cable Deck protects foredeck machinery and workspace from harsh Arctic environment.
• Helicopter Capability: Depending on the mission, the embarked helicopter could range from a small utility aircraft right up to the new CH-148 maritime helicopter.
• Cargo/Payloads: Multiple payload options such as shipping containers, underwater survey equipment, or a landing craft. Ship has a 20-ton crane to self-load/unload.
• Vehicle Bay: For rapid mobility over land or ice, the ship can carry vehicles such as pickup trucks, ATVs, and snowmobiles.
• Diesel/Electric Propulsion: Propulsion: ‎two 4.5 propulsion MW (induction) motors, and four 3.6 MVA generators.
• Retractable Active Fin Stabilizers deployed to reduce ship roll for open ocean operations, retracted for operations in ice.
• Multi-Role Rescue Boats: Top speed of 35+ knots, 8.5 meters (28 feet) long. Will support rescues, personnel transfers, or boarding operations.
• Bow Thrusters to enable maneuvering or berthing without tug assistance.

Kilde: Canadian Navy


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Incat bygger verdens største alu-katamaran
- Nyt redningsfartøj fra Tuco til Hovedstaden
- Danske Tuco bliver leverandør til politiet
- EU-tilskud til udvikling af to brint-færger
- Hapaq-Lloyd navngiver nyt krydstogtskib
- Specialbygget krydstogtskib til Galapagos
- Maersk Tankers tager levering af MR-tanker
- Så kom Ellen endelig på sin første prøvetur
- København får ny sejlende patruljevogn
- Knud E Hansen udvikler RoRo’s til Finnlines
- ÆrøExpressen tager form i Riga
- Ny Esvagt SOV søsat i Spanien


Dagens mest læste

- Ni år gammelt containerskib skrottes
- Kedelbygning sprængt på Aabenraa havn
- Vraget af det sidste slaveskib fundet
- Torm-chef ny formand for Danske Rederier
- Netadgang til besætninger hos 82 pct.


Ugens mest læste

- 2. officer falder overbord fra Maersk-skib
- Maersk bestiller op til ti nye feeder-skibe
- Ni år gammelt containerskib skrottes
- Povl Anker skal males i 1978-farver
- Transportbånd kollapser over skib
- Nationalmuseets skonnert Bonavista indvies
- Undervandsdroner kan have placeret miner
- Fejlskøn og kursændring skyld i kæntring
- Ny hurtigrute på vej i ø-havet
- Incat bygger verdens største alu-katamaran
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst