Klik venligst
danskerederier.gif
Video

Største canadisk byggede krigsskib i 50 år

Største canadisk byggede krigsskib i 50 år

Onsdag 19. september 2018 kl: 14:11


Det største krigsskib bygget på et canadisk værft de sidste 50 år, er netop løbet af stablen hos Halifax Shipbuilding. Det 103 meter lange arktiske patruljeskib HMCS Harry DeWolf ligger nu ved udrustningskajen og ventes at tilgå den canadiske flåde næste sommer.

Patruljeskibet, der er en videreudvikling af Svalbard-klassen som sejler for den norske kystvagt, er på 6.615 tons. De er designet af danske Odense Maritime Technology (OMT).

HMCS Harry DeWolf er det første i en serie på fem patruljeskibe der alle vil blive bygget på det samme værft.

Skibet får en besætning på 65.

Fakta (på engelsk):

• Modern integrated bridge, from which control of navigation, machinery, and damage control systems can be performed.
• Multi-Purpose Operational Space where operational planning and mission execution will be coordinated.
• BAE Mk 38 Gun: Remote controlled 25 mm gun to support domestic constabulary role.
• Enclosed Focsle/Cable Deck protects foredeck machinery and workspace from harsh Arctic environment.
• Helicopter Capability: Depending on the mission, the embarked helicopter could range from a small utility aircraft right up to the new CH-148 maritime helicopter.
• Cargo/Payloads: Multiple payload options such as shipping containers, underwater survey equipment, or a landing craft. Ship has a 20-ton crane to self-load/unload.
• Vehicle Bay: For rapid mobility over land or ice, the ship can carry vehicles such as pickup trucks, ATVs, and snowmobiles.
• Diesel/Electric Propulsion: Propulsion: ‎two 4.5 propulsion MW (induction) motors, and four 3.6 MVA generators.
• Retractable Active Fin Stabilizers deployed to reduce ship roll for open ocean operations, retracted for operations in ice.
• Multi-Role Rescue Boats: Top speed of 35+ knots, 8.5 meters (28 feet) long. Will support rescues, personnel transfers, or boarding operations.
• Bow Thrusters to enable maneuvering or berthing without tug assistance.

Kilde: Canadian Navy


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- LNG-drevne Costa Smeralda ude af tørdok
- Tuco lancerer 7,5m ProZero FRC
- Nyt bjærgningsfartøj til US Navy
- Matson navngiver milliard-dyrt containerskib
- Rusland bygger atomdrevne destroyere
- Nyt krydstogtskib til det kinesiske marked
- Maersk skibe er nu flydende kraftværker
- Bulkcarrier har succes med Flettner Rotor
- Molslinjens Express 4 hjemme i Aarhus
- Hornsea One CTV navngivet
- Royal Arctic Line bestiller to nye skibe
- Royal Caribbean bestiller sjette Oasis-skib


Dagens mest læste

- Færøsk færge udstyres med en bådvinge
- Danskbygget FPSO sendes nu til skrotning
- Brand om bord på tankskib i Østersøen
- Russiske værfter ramt af Kerch-sanktioner
- Maersk sikrer sig stor ny kontrakt


Ugens mest læste

- Video: Trawler vælter pludselig på bedding
- Brændende containerskib synker i Biscayen
- Færøsk færge udstyres med en bådvinge
- Reddet: Brugte bukser som redningsvest
- Gammel dansk færge i canadiske problemer
- To bulkcarrier kolliderer i Panamakanalen
- Fregat genbrug skal kunne betale sig
- Storbritannien hænger på no-deal færger
- Så er der mad !
- 50-året for Longhope redningsbåd katastrofe
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst