100 unge prøver kræfter med livet til søs
I går mødte 100 HTX-elever op på Crown Seaways, da DFDS for 11. gang lagde skib til afholdelse af SHIP event 2018. Bag det årlige arrangement står Det Blå Danmarks uddannelseskampagne, World Careers, som igennem alle årerne har haft stor succes med at afholde arrangementet.
”De bliver bombarderet med så mange indtryk på de sociale- og digitale medier døgnet rundt, så det personlige møde med en rollemodel fra den maritime branche, er klart det stærkeste kort, når det kommer til branding af uddannelse og karriere over for unge mennesker anno 2018,” siger kampagneleder i World Careers Anne Bay Riisager.
Dagen startede med networking, hvor de mange rollemodeller fra de maritime skoler og forskellige rederier var klar til at svare på spørgsmål. Ud over info om de mange uddannelser og livet til søs skulle deltagerne også prøve kræfter med det populære spil ”SHIP Game”.
”SHIP event er en naturlig del af vores kampagne for at rekruttere kadetter. Her har vi muligheden for at møde 70 potentielle medarbejdere, som alle er færdige med deres gymnasiale uddannelse til sommer og dermed klar til at starte op på en maritim uddannelse,” siger Kim Balsløv Jørgensen, Recruitment Partner, Maersk Line Group kadet administration. Maersk Line er et af de rederier der har deltaget i rigtig mange år.
Dagen sluttede af med rundvisning på Crown Seaways med besøg på broen og i maskinrummet. Her fik de unge mennesker et indtryk af virkeligheden og den karriere, de kan have i vente.
Kilde: Danske Rederier