danskerederier.gif

Dansk designet og sejl-assisteret for de rige

Dansk designet og sejl-assisteret for de rige

Onsdag 19. juni 2019 kl: 16:00


Stadig flere krydstogtinteresserede velhavere søger mod mindre skibe for mere unikke oplevelser. Knud E. Hansen har designet sådan et skib, der også er sejl-assisteret og dermed mere klimavenligt. Det 110 meter lange skib kan rumme 100 gæster.

Det kommende skib skal ifølge Knud E. Hansen tiltrække de kunder, “der foretrækker en mere intim krydstogtsoplevelse, når de besøger destinationer, der ikke kan tilgås af større skibe”.

“Den høje ende af markedet foretrækker mindre skibe, hvor passagerne kan slippe for de menneskemængder, der typisk findes hos de større krydstogtselskaber. Dertil kommer, at den moderate længde og mindre dybdegang gør det muligt for dette skib at gå ind i mindre havne, væk fra turistmasserne i de travlere havne,” skriver Knud E. Hansen.

Udstyret med sejl understøtter luksusskibet også den stigende efterspørgsel for mere klimavenlig sejlads.

Skibet bliver udstyret med 46 kahytter og to luksus kahytter. Alle har selvfølgelig havudsigt og flere af dem også balkoner.
Der er plads til jetski, dykkerudstyr m.m. og mulighed for at betragte livet i havet gennem vinduer under vandlinjen. Og selvfølgelig er der restaurant, bar, biblioteker m.v. på de øvre dæk.

Det samlede sejlareal på skibet er 1910 kvadratmeter og sejlene er computerstyrede og designet til at skabe ekstra fremdrift selv i lettere vind.
Sammen med de fire dieselelektriske motorer er skibet i stand til at holde en fart på 15 knob under de fleste forhold. Aktive stabilisatorer sørger for, at skibet højst krænger 6 grader, når sejlene er sat.
Det skal jo nødig gå ud over komforten for de - må man formode - velhavende passagerer.

Kilde: Knud E. Hansen


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- CMA CGM bestiller nye skibe igen
- Cadeler har skaffet kapital til nybygning
- Brint-tanker kan fragte nok til 400.000 biler
- Tuco klar med første eldrevne ProZero
- Det sejler selv - og nu er det i rutefart
- Kæmpeordre sender MSC yderligere foran
- Ærø takker “ja” til 72 mio. kr til el-færger
- DFDS-nybygning på københavner-visit
- Svitzers nye trækker i alle retninger
- Luna Seaways på vej mod København
- Første grønne servicefartøj til havvind
- Første stålplader til ny Scandlines færge


Dagens mest læste

- Kina øger importen af billig russisk olie
- Ny redningsbåd halverer indsatstiden
- Formand: Esbjerg Havn er klar til at hjælpe


Ugens mest læste

- Nu kører Maersk uden om Rusland
- Første store ubemandede ubåd søsat
- Elbil i brand på færge - hvad så?
- Radiokommunikaiton bekræfter missil-angreb
- Stena fejrer med første kvindelige kaptajn
- Fragtskib kæntret - besætning reddet
- Gigantmøller testes ud for Frederikshavn
- Hvad er det Forsvarets nye missil kan?
- Tankskib med russisk olie måtte vende om
- Dansk ledet øvelse nord for polarcirklen
Klik venligst
Klik venligst