Klik venligst
danskerederier.gif

Dansk designet og sejl-assisteret for de rige

Dansk designet og sejl-assisteret for de rige

Onsdag 19. juni 2019 kl: 16:00


Stadig flere krydstogtinteresserede velhavere søger mod mindre skibe for mere unikke oplevelser. Knud E. Hansen har designet sådan et skib, der også er sejl-assisteret og dermed mere klimavenligt. Det 110 meter lange skib kan rumme 100 gæster.

Det kommende skib skal ifølge Knud E. Hansen tiltrække de kunder, “der foretrækker en mere intim krydstogtsoplevelse, når de besøger destinationer, der ikke kan tilgås af større skibe”.

“Den høje ende af markedet foretrækker mindre skibe, hvor passagerne kan slippe for de menneskemængder, der typisk findes hos de større krydstogtselskaber. Dertil kommer, at den moderate længde og mindre dybdegang gør det muligt for dette skib at gå ind i mindre havne, væk fra turistmasserne i de travlere havne,” skriver Knud E. Hansen.

Udstyret med sejl understøtter luksusskibet også den stigende efterspørgsel for mere klimavenlig sejlads.

Skibet bliver udstyret med 46 kahytter og to luksus kahytter. Alle har selvfølgelig havudsigt og flere af dem også balkoner.
Der er plads til jetski, dykkerudstyr m.m. og mulighed for at betragte livet i havet gennem vinduer under vandlinjen. Og selvfølgelig er der restaurant, bar, biblioteker m.v. på de øvre dæk.

Det samlede sejlareal på skibet er 1910 kvadratmeter og sejlene er computerstyrede og designet til at skabe ekstra fremdrift selv i lettere vind.
Sammen med de fire dieselelektriske motorer er skibet i stand til at holde en fart på 15 knob under de fleste forhold. Aktive stabilisatorer sørger for, at skibet højst krænger 6 grader, når sejlene er sat.
Det skal jo nødig gå ud over komforten for de - må man formode - velhavende passagerer.

Kilde: Knud E. Hansen


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Maersk-partner navngiver tredje gigantskib
- Danskbygget trawler leveret til Norge
- Ny beslutning: Vil selv bygge 10 megaskibe
- Briterne kopierer OMT-design på fregatter
- Dansk designede færger til Cook-strædet
- Fjernstyrede fartøjer skal slukke brande
- Esvagt leverer ny SOV til MHI Vestas
- Milliardærs superskib nu søsat
- Hurtigruten opgraderer med batterier
- Første nybygning til Great Lakes i 35 år
- Verdens første elektriske slæbebåd bestilt
- Verdens største plug-in hybridskib leveret


Dagens mest læste

- Johnson får 12 dage - ellers er det slut
- Milliardgæld tynger kriseramte Solstad
- Maersk-partner navngiver tredje gigantskib
- Lauritzen sælger endnu et skib
- Maersk Drilling forlænger for 60 mio. dollar


Ugens mest læste

- Voldsom blæst forårsagede skader
- Dramatiske billeder af bulker kollision
- Scrubber-sammenbrud vander maskinrum
- Det kan tage måneder at fjerne bilskib
- Stena-færge i kollision efter blackout
- Russisk skib tilbageholdt af Søfartsstyrelsen
- Nordkoreansk angreb på russisk patruljeskib
- Norden afskediger 11 medarbejdere
- Henlagte miljøskibe skal nu ombygges
- Danskbygget trawler leveret til Norge
Klik venligst
Klik venligst