Klik venligst
danskerederier.gif

Dansk designet og sejl-assisteret for de rige

Dansk designet og sejl-assisteret for de rige

Onsdag 19. juni 2019 kl: 16:00


Stadig flere krydstogtinteresserede velhavere søger mod mindre skibe for mere unikke oplevelser. Knud E. Hansen har designet sådan et skib, der også er sejl-assisteret og dermed mere klimavenligt. Det 110 meter lange skib kan rumme 100 gæster.

Det kommende skib skal ifølge Knud E. Hansen tiltrække de kunder, “der foretrækker en mere intim krydstogtsoplevelse, når de besøger destinationer, der ikke kan tilgås af større skibe”.

“Den høje ende af markedet foretrækker mindre skibe, hvor passagerne kan slippe for de menneskemængder, der typisk findes hos de større krydstogtselskaber. Dertil kommer, at den moderate længde og mindre dybdegang gør det muligt for dette skib at gå ind i mindre havne, væk fra turistmasserne i de travlere havne,” skriver Knud E. Hansen.

Udstyret med sejl understøtter luksusskibet også den stigende efterspørgsel for mere klimavenlig sejlads.

Skibet bliver udstyret med 46 kahytter og to luksus kahytter. Alle har selvfølgelig havudsigt og flere af dem også balkoner.
Der er plads til jetski, dykkerudstyr m.m. og mulighed for at betragte livet i havet gennem vinduer under vandlinjen. Og selvfølgelig er der restaurant, bar, biblioteker m.v. på de øvre dæk.

Det samlede sejlareal på skibet er 1910 kvadratmeter og sejlene er computerstyrede og designet til at skabe ekstra fremdrift selv i lettere vind.
Sammen med de fire dieselelektriske motorer er skibet i stand til at holde en fart på 15 knob under de fleste forhold. Aktive stabilisatorer sørger for, at skibet højst krænger 6 grader, når sejlene er sat.
Det skal jo nødig gå ud over komforten for de - må man formode - velhavende passagerer.

Kilde: Knud E. Hansen


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- TT-Line annullerer finskbyggede færger
- Norsk hybridfærge søsat på Remontowa
- Første plade skåret til ny Bornholmer-gigant
- Stena Line går i gang med nye superfærger
- VW tager første LNG-drevne bilskib i brug
- Dansk rederi designer hybride CTV'er
- Sundhed og energi i top i nyt Knud E design
- Aarhus Havn køber miljøvenlig bugserbåd
- Verdens stærkeste LNG-motor klar til CMA CGM
- København lægger navn til verdens største
- Ny DFDS-færge søsat i Kina
- Kinesisk reder bestiller sejlførende tankskib


Dagens mest læste

- Mauritius forventer worst-case-scenario
- Genstartsteams skal sætte gang i eksporten
- DFDS hårdt ramt af Corona-krisen i Q2
- TDC-chef ny CCO i Maersk Tankers
- Enorm kokain-fangst i Hamborg Havn


Ugens mest læste

- Containerskib smadrer ind i kaj
- Libanon sætter havne-ansatte i husarrest
- Beirut:Russisk shipping-millionær i søgelyset
- Voldsom storm river kraner omkuld
- J.A. Rederiet hæver Synne i tredje forsøg
- Så er Tyra Vest ankommet til Frederikshavn
- De tjekker nok strømforholdene næste gang
- Skibsejer: Der er fiflet med papirerne
- Nedtur: Carnival sælger to til ophugning
- Olielæk truer naturparadis på Mauritius
Klik venligst
Klik venligst