Klik venligst
danskerederier.gif

Dansk designet og sejl-assisteret for de rige

Dansk designet og sejl-assisteret for de rige

Onsdag 19. juni 2019 kl: 16:00


Stadig flere krydstogtinteresserede velhavere søger mod mindre skibe for mere unikke oplevelser. Knud E. Hansen har designet sådan et skib, der også er sejl-assisteret og dermed mere klimavenligt. Det 110 meter lange skib kan rumme 100 gæster.

Det kommende skib skal ifølge Knud E. Hansen tiltrække de kunder, “der foretrækker en mere intim krydstogtsoplevelse, når de besøger destinationer, der ikke kan tilgås af større skibe”.

“Den høje ende af markedet foretrækker mindre skibe, hvor passagerne kan slippe for de menneskemængder, der typisk findes hos de større krydstogtselskaber. Dertil kommer, at den moderate længde og mindre dybdegang gør det muligt for dette skib at gå ind i mindre havne, væk fra turistmasserne i de travlere havne,” skriver Knud E. Hansen.

Udstyret med sejl understøtter luksusskibet også den stigende efterspørgsel for mere klimavenlig sejlads.

Skibet bliver udstyret med 46 kahytter og to luksus kahytter. Alle har selvfølgelig havudsigt og flere af dem også balkoner.
Der er plads til jetski, dykkerudstyr m.m. og mulighed for at betragte livet i havet gennem vinduer under vandlinjen. Og selvfølgelig er der restaurant, bar, biblioteker m.v. på de øvre dæk.

Det samlede sejlareal på skibet er 1910 kvadratmeter og sejlene er computerstyrede og designet til at skabe ekstra fremdrift selv i lettere vind.
Sammen med de fire dieselelektriske motorer er skibet i stand til at holde en fart på 15 knob under de fleste forhold. Aktive stabilisatorer sørger for, at skibet højst krænger 6 grader, når sejlene er sat.
Det skal jo nødig gå ud over komforten for de - må man formode - velhavende passagerer.

Kilde: Knud E. Hansen


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- DanPilot navngiver to nye lodsbåde
- Stena har taget levering af Stena Estrid
- Stena Line har taget levering af super RoPax
- MSC gigant af sted med fyrværkeri-show
- Nu er navnet til ny Samsø-færge fundet
- Terntank kontraherer to hybridtankskibe
- Tyske specialstyrker køber dansk fartøj
- Nr. 1 af fem Stena-færger gennemfører test
- Sejldrevet skib skal sejle med rumraketter
- Viking Supply Ships køber supplyskibe
- Ny Samsø-færge tager form i Hongkong
- Første multicats nu under dansk flag


Dagens mest læste

- To luksus yachter op i røg
- JJ Ugland bulker har forladt Benin
- Maersk skal forklare sig i skrot-sag
- Kom med om bord på African Mercy
- Åben scrubber udløser stor bøde i Hamborg


Ugens mest læste

- Containerskib mistede styringen - bum!
- Krydstogtskib får overhaling til 1,1 mia. kr.
- Medie: Søren Toft bliver CEO i MSC
- DFDS tester nyt vindsystem fra Econowind
- Stena Line har taget levering af super RoPax
- Oliearbejdere angrebet og beskudt af pirater
- Stadil-selskab konkurs med 160 mio. i gæld
- Det går fremad for Maersk overalt
- MOL udvikler vindskærm til containerskibe
- Scandlines Copenhagen klar til rotorsejl
Klik venligst
Klik venligst