Klik venligst
danskerederier.gif

MAN´s dual-fuel har rundet 500.000 timer

MAN´s dual-fuel har rundet 500.000 timer
Bjarne Foldager, senior vice president i MAN Energy Solutions.

Torsdag 27. juni 2019 kl: 15:28


MAN Energy Solutions dual-fuel motorer, der kan køre på LNG eller andre brændstoffer som LPG og metanol, har ifølge virksomheden rundet en milepæl ved at have logget over en halv million driftstimer. De nye svovlregler fra 2020 kan betyde yderligere salg.

Den danske chef for motortypen, Bjarne Foldager, der er senior vice president i MAN Energy Solutions, siger, at porteføljen af dual-fuel motorer på den baggrund kan betragtes som en fuldt udviklet teknologi.

Selskabet følger nu udviklingen i brændstofpriser og tilgængelighed efter 2020 tæt, fordi den forventes at have en væsentlig betydning for skibsejeres valg af motorer. Og her kan det blive aktuelt at retrofitte med MAN´s dual-fuel motorer for at kunne benytte LNG eller LPG som et renere alternativ.

Ifølge selskabet har de foreløbig vundet næsten 400 projekter i alt til dual-fuel motorerne.

Bjarne Foldager afløste 1. januar Thomas S. Knudsen som chef for den danske afdeling af MAN Energy Solutions, og satte det som et af sine væsentligste mål, at selskabet skal være markedsleder inden for nye teknologier, der kan gøre skibsfarten CO2-neutral inden 2030.

Kilde: LNG World News


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Travlhed i dansk ballastvand test-center
- Kendte shippingfolk investerer i Bawat
- Glem ikke vedligehold i den grønne bølge
- Folketing kan sikre Danmarks styrkeposition
- Kongsberg fyrer yderligere 180 efter opkøb
- Oliemarkedet tvivler på Saudi Arabiens løfte
- Saudi Arabien hurtigt tilbage til normalen
- Ny pressechef hos Danske Maritime
- Maersk pengetank vil satse på vind
- Maersk vil få produceret let olie i Rotterdam
- Roxtec leverer løsninger til korvetter
- Ny rapport om bæredygtig blå økonomi


Dagens mest læste

- Bunkerselskab taget for at snyde kunderne
- Tide Carrier sag afsluttes med mio-bøde
- Hirtshals havn klar til møller uden tilskud
- IMO 2020 kan give Maersk fordele
- Maersk-CEO mødes med Merkel og Macron


Ugens mest læste

- Krydstogtskib fik lige mast sig igennem ..
- Kaptajn sejlede afsted med ustyrligt skib
- Broen overhørte advarsler i 50 min
- Nu kører det for The Ocean Cleanup
- Oprindelige RAL-skibe sat til salg
- Iransk tankskib brænder i Det Røde Hav
- Stena Saga giver afgørende hjælp
- Rederi: Angreb kom ikke fra Saudi Arabien
- DFDS har modtaget tredje kæmpe ro-ro
- Nye sikkerhedsråd på vej efter eksplosion
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst