Klik venligst
danskerederier.gif

Esvagt leverer ny SOV til MHI Vestas

Esvagt leverer ny SOV til MHI Vestas

Onsdag 4. september 2019 kl: 13:01


Esvagt har onsdag navngivet rederiets nyeste SOV i den hollandske havneby Eemshaven. Skibet, der skal servicere parken Deutsche Bucht - i den sydlige del af Nordsøen - for MHI Vestas de næste 15 år, bærer navnet Esvagt Albert Betz.

MHI Vestas’ nyopførte 269 MW havmøllepark Deutsche Bucht rimmer 33 havvindmøller, og nybygningen er specialdesignet til at servicere parken.

“Vi har i designet af skibet både udnyttet Esvagt’s store kendskab til SOV’er og erfaringer fra arbejdet i havmølleparker. Vi har optimeret designet, så skibet er tilpasset og indrettet specifikt til de opgaver, der venter”, siger Gerner Eskelund, Project Director, Newbuilding and Projects i Esvagt.

Esvagt Albert Betz’er et Havyard 831-design i stil med Esvagt Mercator, som aktuelt servicerer Nobelwind og Belwind 1 for MHI Vestas. Det nye skib skiller sig dog ud med en stribe detaljer og funktioner bygget specielt med henblik på serviceringen af parken i Deutsche Bucht.

“Hvor adgangen til havvindmøllerne fra Esvagt Mercator udelukkende sker via Esvagt’s egne STB 7 og STB 12 design (Safe Transfer Boats), har vi på Esvagt Albert Betz installeret et fastmonteret walk-to-work-gangvejssystem. Det kræver, at man skal kunne holde positionen helt tæt på havvindmøllerne, og derfor er skibet udstyret med forøget kapacitet på thrustere og generatorer”, siger Gerner Eskelund.

Med en længde på 58 meter er Esvagt Albert Betz en relativ kompakt SOV. Der har været stort fokus på en optimal udnyttelse af pladsen – men også på at integrere flere innovative løsninger, som styrker både effektivitet og arbejdsmiljø:

I september 2018 indgik MHI Vestas og Esvagt kontrakter på levering af yderligere to nye SOV’er til parkerne Borssele III-IV (Holland) og Triton Knoll (UK); begge skibe skal leveres i 2020.

I år kom endnu en kontrakt på plads mellem parterne: I 2021 vil endnu en nybygget Esvagt SOV arbejde for MHI Vestas, denne gang i havmølleparken Moray East i England.

Kilde: Esvagt


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- TT-Line annullerer finskbyggede færger
- Norsk hybridfærge søsat på Remontowa
- Første plade skåret til ny Bornholmer-gigant
- Stena Line går i gang med nye superfærger
- VW tager første LNG-drevne bilskib i brug
- Dansk rederi designer hybride CTV'er
- Sundhed og energi i top i nyt Knud E design
- Aarhus Havn køber miljøvenlig bugserbåd
- Verdens stærkeste LNG-motor klar til CMA CGM
- København lægger navn til verdens største
- Ny DFDS-færge søsat i Kina
- Kinesisk reder bestiller sejlførende tankskib


Dagens mest læste

- Mauritius forventer worst-case-scenario
- DFDS hårdt ramt af Corona-krisen i Q2
- Enorm kokain-fangst i Hamborg Havn
- TDC-chef ny CCO i Maersk Tankers
- Omsætnings-boost og ny topchef i Bladt


Ugens mest læste

- Containerskib smadrer ind i kaj
- Libanon sætter havne-ansatte i husarrest
- Beirut:Russisk shipping-millionær i søgelyset
- Voldsom storm river kraner omkuld
- J.A. Rederiet hæver Synne i tredje forsøg
- Så er Tyra Vest ankommet til Frederikshavn
- De tjekker nok strømforholdene næste gang
- Skibsejer: Der er fiflet med papirerne
- Nedtur: Carnival sælger to til ophugning
- Olielæk truer naturparadis på Mauritius
Klik venligst
Klik venligst