Tyske redere tror ikke på scrubbere

Lige nu er der kø ved mange værfter, for skibe der vil have installeret en scrubber inden de nye svovlkrav træder i kraft ved årsskiftet. Men kun få af ventende skib sejler under tysk flag - et stort flertal af de tyske redere tror ikke på at scrubbere er den rigtige løsning.

Det er Verband Deutscher Reeder der har gennemført en undersøgelse blandt sine medlemmer der viser, at 81 procent af rederne har besluttet at lade deres skibe sejle på brændstof med lavt svovlindhold (Low Sulfur Fuel Oil, LSFO) fra årsskiftet, frem for at investere i scrubbere.

11 procent af rederne har allerede installeret, eller vil installere, scrubbere på deres skibe.

Rederiforeningens medlemmer har i gennemsnit brug godt 50 millioner kroner på at forberede sig på de nye miljøkrav.

Undersøgelsen dækker dog kun rederiforeningens medlemmer, og er dermed ikke repræsentativ for alle tyske redere.

Kilde: MarineList

ME PRODUCTION A/S

Sponseret

Danskproduceret med et ekstra gear

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Kendt ansigt vender tilbage som trafikdirektør

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Hafnia-opkøb afventer ny uafhængig formand i Torm

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Hafnia leverer stærkeste kvartal i år

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Norden køber op i Sydafrika

01.12.2025Svitzer

Sponseret

Den oversete brik i vores kritiske infrastruktur

01.12.2025MARPRO Group

Sponseret

Employer branding – en nøgle i kampen om arbejdskraften i det maritime Danmark

01.12.2025Fjord Line Danmark

Sponseret

Fjord Line: Vi sejler – med fokus på mennesker, trivsel og gode oplevelser

29.11.2025Maritimedanmark.dk

To tankskibe brænder i Sortehavet

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle