Klik venligst
danskerederier.gif

Nu vil filippinerne have udsættelse

Nu vil filippinerne have udsættelse

Onsdag 11. december 2019 kl: 10:58


Grækerne har brokket sig. Det samme har lande som Rusland, Indien og Indonesien. Men reglerne blive ikke ændret, så om præcis tre uger skal alle skibe sejle på brændstof med et svovlindhold på højst 0,5 pct. De filippinske skibsredere advarer nu om, at den hjemlige shippingsektor ikke er klar.

Formanden for sammenslutningen filippinske skibsredere, FSA, har i dag udtalt til lokale medier, at der ikke er tilstrækkelige mængder af lavsvovlsolie tilgængelig på tværs af Filippinerne, og han har på den baggrund bedt myndighederne om at søge om en lokal udsættelse af reglerne i IMO, skriver Splash. Det får han næppe noget ud af.

Han foreslår også, at det er raffinaderierne, der skal idømmes bøder - og ikke skibsejerne - hvis der ikke er tilstrækkelige mængder af lavsvovlsolie tilgængelig i starten af 2020.

Det græske skibsredere hører også til dem, der har brokket sig over, at reglerne - som aftalt for tre år siden - træder i kraft 1. janauar 2020.
Den græske shippingminister bad således om udsættelses af reglerne på den seneste IMO-samling, hvilket Maria Skipper Schwenn, der er direktør i Danske Rederier, ryster på hovedet af.

“Det er utrolig forstyrrende, at den græske shippingminister så sent som slutningen af november igen bad om en udsættelse af reglerne. Det er helt utilstedeligt i forhold til de rederier, der har lagt kræfter i at forberede sig,” siger hun til Maritime Danmark.

Topfolk fra de tre græske selskab, Euroseas/Eurodry, Tsakos Energy Navigation og Diana Shipping erkendte på et Capital Link møde mandag i New York, at “løbet er kørt i forhold til ændringer”, og understregede, at de vil overholde de nye regler.

Men de kritiserede brugen af scrubbere som vejen til at overholde de nye regler. Ionnis Zafirakis, der er chefstrateg i Diana Shipping, sagde på mødet, at han hurtigt i det nye år forventer klager over miljøødelæggelser fra de scrubbere, der gør det muligt at benytte højsvovlsolie, men vasker svovlen ud i havet.

“Jeg tror det bliver bevist i fremtiden, at du beskytter miljøet bedre ved at benytte lavsvovlsolie i stedet for en “open-loop” scrubber,” sagde Zafirakis, ifølge TradeWinds.

Redaktionen


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Oslofjord får stor overhaling på Fayard
- DFDS ro-ro klar til at afvise piratangreb
- Ny kæmpekran på vej til Danmark
- DMF indgår samarbejde med Shipec China
- Ny lavsvovlsolie skaber øgede aflejringer
- Lodser advarer mod ofte anvendt lejdertype
- Besætning forlader synkende tankskib
- Singapore screener nu for ny coronavirus
- United Heavy Lift overtager ni skibe
- Containerskib jagtet af skydende pirater
- Endnu et containerskib i brand
- Nyt initiativ skal trække kvinderne til


Dagens mest læste

- Se norsk sømandskab når det er bedst
- Oslofjord får stor overhaling på Fayard
- Ingen vil købe MAN Energy Solutions


Ugens mest læste

- Vild video af en voldsom dag på søen
- Besætning forlader synkende tankskib
- Tyra-renovering ramt af betalingsstandsning
- Lodser advarer mod ofte anvendt lejdertype
- Ny kæmpekran på vej til Danmark
- Så slap de endelig af med gammel skude
- Endnu et containerskib i brand
- Farvel til Søfartsstyrelsens Jens Sørensen
- DFDS ro-ro klar til at afvise piratangreb
- Et af verdens ældste skibsværfter lukker
Klik venligst
Klik venligst