Klik venligst
danskerederier.gif

Nu vil filippinerne have udsættelse

Nu vil filippinerne have udsættelse

Onsdag 11. december 2019 kl: 10:58


Grækerne har brokket sig. Det samme har lande som Rusland, Indien og Indonesien. Men reglerne blive ikke ændret, så om præcis tre uger skal alle skibe sejle på brændstof med et svovlindhold på højst 0,5 pct. De filippinske skibsredere advarer nu om, at den hjemlige shippingsektor ikke er klar.

Formanden for sammenslutningen filippinske skibsredere, FSA, har i dag udtalt til lokale medier, at der ikke er tilstrækkelige mængder af lavsvovlsolie tilgængelig på tværs af Filippinerne, og han har på den baggrund bedt myndighederne om at søge om en lokal udsættelse af reglerne i IMO, skriver Splash. Det får han næppe noget ud af.

Han foreslår også, at det er raffinaderierne, der skal idømmes bøder - og ikke skibsejerne - hvis der ikke er tilstrækkelige mængder af lavsvovlsolie tilgængelig i starten af 2020.

Det græske skibsredere hører også til dem, der har brokket sig over, at reglerne - som aftalt for tre år siden - træder i kraft 1. janauar 2020.
Den græske shippingminister bad således om udsættelses af reglerne på den seneste IMO-samling, hvilket Maria Skipper Schwenn, der er direktør i Danske Rederier, ryster på hovedet af.

“Det er utrolig forstyrrende, at den græske shippingminister så sent som slutningen af november igen bad om en udsættelse af reglerne. Det er helt utilstedeligt i forhold til de rederier, der har lagt kræfter i at forberede sig,” siger hun til Maritime Danmark.

Topfolk fra de tre græske selskab, Euroseas/Eurodry, Tsakos Energy Navigation og Diana Shipping erkendte på et Capital Link møde mandag i New York, at “løbet er kørt i forhold til ændringer”, og understregede, at de vil overholde de nye regler.

Men de kritiserede brugen af scrubbere som vejen til at overholde de nye regler. Ionnis Zafirakis, der er chefstrateg i Diana Shipping, sagde på mødet, at han hurtigt i det nye år forventer klager over miljøødelæggelser fra de scrubbere, der gør det muligt at benytte højsvovlsolie, men vasker svovlen ud i havet.

“Jeg tror det bliver bevist i fremtiden, at du beskytter miljøet bedre ved at benytte lavsvovlsolie i stedet for en “open-loop” scrubber,” sagde Zafirakis, ifølge TradeWinds.

Redaktionen


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Maersk normaliserer transpacific-kapaciteten
- Wilhelmsen-chef tilbudt 2,2 mia. kr. for at gå
- Caribisk krydstogt på vej efter norsk succes
- Dansker til tops i græsk tankskibsrederi
- Nu ønsker flere eftersøgningen genoptaget
- Rekord-katamaran klar til Ystad-Sassnitz
- Danske Rederier anerkender EU-ambitioner
- Sri Lanka vil retsforfølge VLCC-kaptajn
- Hurtigruten aflyser alle krydstogter i år
- EU-flertal:Skibsfarten skal købe CO2-kvoter
- Esvagt tjener på digitalisering af data
- Scandlines tilbagebetaler Corona-millioner


Dagens mest læste

- Wilhelmsen-chef tilbudt 2,2 mia. kr. for at gå
- Caribisk krydstogt på vej efter norsk succes
- Dansker til tops i græsk tankskibsrederi
- Maersk Drilling: Boringer skal være grønnere
- Solstad-kreditorer sælger gæld for håndører


Ugens mest læste

- Tidligere Maersk kabellægger sunket
- Køb et piratskib som husbåd i København
- Krydstogtskib skal ombygges til superyacht
- MSC-gigant kolliderer med kran
- Sådan sejler skibene efter ruteændringer
- Gammel restaurations-færge kæntret
- Karstensens Skibsværft scorer ny stor ordre
- Flygtninge har forladt Maersk Etienne
- Fjord Line fyrer op mod 200 ansatte
- Rekord-katamaran klar til Ystad-Sassnitz
Klik venligst
Klik venligst