Klik venligst
danskerederier.gif

Spændende ny jobmulighed for navigatører

Spændende ny jobmulighed for navigatører

Onsdag 6. maj 2020 kl: 14:04


Danmark og Tyskland er gået sammen om at etablere et nyt VTS-center, Femern Bælt Vessel Traffic Service, som skal sikre sejladssikkerheden under etableringen af den faste forbindelse mellem de to lande i Femern Bælt. Søværnet søger 28 skibsførere, der skal være med til at bygge arbejdspladsen op fra bunden.

”Det vi søger, er personer som har drive og lyst til at være med til at skabe en ny arbejdsplads”, siger Aksel Lyngbo Møller, chef for VTS Femern Bælt.

”Vi skal jo starte det her helt fra bunden, og skabe en kultur der gør, at det bliver en god arbejdsplads”, siger Aksel Lyngbo Møller.

Jobbet indeholder to hovedopgaver:

At overvåge og vejlede skibsfarten sikkert igennem VTS området fra et VTS-center i Travemünde.

Derudover skal man fungere som myndighedsperson på et af de to afviserfartøjer, som sejler ud fra Rødby. Her skal man bistå VTS-centret med at opretholde en sikker afvikling af skibstrafikken i området, og den primære opgave for afviserfartøjerne bliver at få skabt kontakt til de eventuelle skibe, som VTS-centret ikke kan etablere radiokontakt med.

”Det er ikke en forudsætning, at man har en masse erfaring som navigatør i handelsflåden, men det er selvfølgelig heller ikke en ulempe. Vi sørger for at der sker en grundig optræning inden man går i gang”.

Ud over de to hovedopgaver er der mulighed for at arbejde specialiseret med andre tværgående opgaver. Det kan eksempelvis være træning af nye medarbejdere, vagtplanlægning, operative procedurer eller anden relevant sagsbehandling og mødeaktivitet.

Vagtplanen består overvejende af sammenhængende 12-timers vagter og rådighedsvagter, hvilket indebærer, at der er længerevarende friperioder.

”Vi kan ikke konkurrere med lønniveauet ude på de store verdenshave, men hvis man gerne vil have et job med attraktive arbejdsvilkår tættere på hjemmet, så er vi bestemt en mulighed”, slår Aksel Lyngbo Møller fast.

Fra tysk side ansættes der et tilsvarende antal navigatører, som vil have faste vagter i VTS-centret eller på afviserfartøjerne. Arbejdssproget er engelsk.

Ansættelsen ophører når anlægsarbejdet af Femern forbindelsen er færdiggjort. Den samlede periode for ansættelsen forventes at vare 6 år.

”Man lærer mange ting, man kan tage med sig videre i karrieren, f.eks. at bevare overblikket og prioritere opgaverne i en skarp situation”, siger Aksel Lyngbo Møller.

Du kan læse meget mere om jobbet på: karriere.forsvaret.dk/job/femern

Du kan læse denne artikel og mange andre, i den nye udgave af Magasinet Maritime Danmark herunder:



Denne artiklen er en advertorial, indrykket og betalt af Forsvaret


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- DFDS lukker rejsebureau i Lithauen
- Bunker Holding overskud på 155 mio. dollar
- Østergaards SDK A/S slår rekord i 2019/20
- Disruptors Academy disrupter sig selv
- Maersk Training fortsætter med underskud
- DSV Panalpina: Bedre 2. kvartal end ventet
- Dansk bunker-chef ude efter få måneder
- Maersk Tankers software får stærk start
- Bunker-chefer tiltalt for milliard-fusk
- Corona har sat turbo på digitalisering
- Massiv stigning i hacker-angreb
- DSV forpligter sig på ambitiøse klimamål


Dagens mest læste

- Skib sejlede rundt i 14 uger med død mand
- 6-dage regel fjernes for nordmænd fra 4. juli
- Damen værft ramt af voldsomt udbrud
- Stolt-Nielsen slår forventningerne i 2. kvartal
- DFDS lukker rejsebureau i Lithauen


Ugens mest læste

- Hidtil uset: Krydstogtskib sælges til skrot
- Græske flåde skyder fragtskib i smadder
- Traditionsrigt værft tæt på konkurs - igen
- Luksus-øhop i det sydfynske øhav
- Så ændres vandvejene i Kattegat
- Besøg dansk produkttanker anno 1984
- Køl lagt til ny gigant midt i værste krise
- Fjord Cat skal indsættes på Sassnitz-Ystad
- Fyldte tankskibe tør ikke gå i havn
- Skib taber containere ud for Australien
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst