Hjælp os - vi har ikke mere mad

Sådan lød budskabet på et banner, som den 12 mand store vietnamesiske besætning på produkttankeren Viet Tin 01 hængte op på skibssiden, for at påkalde sig opmærksomhed. Besætningen har siden midten af marts været efterladt på skibet i malaysisk farvand uden penge og forsyninger.

Foto: Myanmar Seamen Union / Facebook.

The National Union of Seafarers of Peninsular Malaysia opfangede nødråbet, og har nu sejlet forsyninger ud til de nødlidende søfolk.

Skibet er dog uden brændstof, så der er hverken lys eller aircondition om bord på det glohede skibe.

Fagforeningen forsøger nu at få skibets flagstat Vietnam til at komme besætningen til undsætning, hvilket de ifølge the Maritime Labour Convention er forpligtet til.

Redaktionen

Maritimedanmark.dk

Produktionsdanmark får nu eget fagmedie

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Opbakning til dansk bidrag fra Danske Rederier

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Danmark sender bidrag til Hormuzstrædet

Annonce

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Opbakning til dansk bidrag fra Danske Rederier

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Justitsminister vil skærpe sikkerhed på havnene

22.06.2026Maritimedanmark.dk

Porten til Hormuzstrædet står igen på klem

20.06.2026Maritimedanmark.dk

Amerikanske virksomheder sagsøger containerproducenter for prisaftaler

20.06.2026Maritimedanmark.dk

Kraftigt El Niño kan skabe nye udfordringer for skibsfarten

19.06.2026Maritimedanmark.dk

30 cm op: Enormt krydstogtskib passerer Storebæltsbroen

19.06.2026Maritimedanmark.dk

Forsigtig genåbning af Hormuzstrædet trods fortsat usikkerhed

19.06.2026Maritimedanmark.dk

Oslo-ruten skal have ny direktør

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle