Norden sælger to tankskibe og en bulker

Det går rigtigt godt for rederiets Norden, sejlede et overskud på 65 millioner dollar hjem i 3. kvartal - det bedste kvartalsresultat i 10 år. Samtidig stiger værdien af rederiets skibe. Det får nu Norden til at realisere en del af værdigevinsten via et salg af tre skibe.

Salget omfatter to MR tankere, Nord Stingway og Nord Skate, der ifølge Tradewinds er solgt til norske interesser for 17 millioner dollar stykker.

Samtidig har rederiet skilt sig af med Nord Colorado, en ultramax bulker fra 2018 – solgt for 31,25 millioner dollar til en ikke-identificeret sælger.

Norden vil ikke kommentere på enkelthandler, men siger at det fremover vil oplyse om løb og salg i forbindelse med kvartalsregnskaberne.

Kilde: Tradewinds

Maritimedanmark.dk

Produktionsdanmark får nu eget fagmedie

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

22.06.2026Maritimedanmark.dk

Porten til Hormuzstrædet står igen på klem

20.06.2026Maritimedanmark.dk

Amerikanske virksomheder sagsøger containerproducenter for prisaftaler

Annonce

20.06.2026Maritimedanmark.dk

Amerikanske virksomheder sagsøger containerproducenter for prisaftaler

19.06.2026Maritimedanmark.dk

Ny kampagne skal fremme trivsel og respekt på danske skibe

19.06.2026Maritimedanmark.dk

Forsigtig genåbning af Hormuzstrædet trods fortsat usikkerhed

19.06.2026Maritimedanmark.dk

Oslo-ruten skal have ny direktør

18.06.2026Maritimedanmark.dk

Absalon deltager i stor NATO-øvelse i Østersøen

18.06.2026Maritimedanmark.dk

Oliepriser falder efter USA-Iran-aftale

18.06.2026Maritimedanmark.dk

Tyskland sender skibe mod Rødehavet

18.06.2026Maritimedanmark.dk

Aftale underskrevet: Hormuz åbner i 60 dage uden gebyrer

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle