Ombygning af tankskib til containerskib

Det svenske rederi Concordia Maritime har nu offentliggjort de første tegninger af, hvordan rederiets P-Max tankskibe vil se ud, hvis de ombygges til containerskibe, med en kapacitet på 2.100 TEU. Der er dog ikke truffet nogen beslutning endnu.

Grafik: Concordia Maritime.

Det fulde studie ventes færdigt ved udgangen af 2. kvartal, og hvis projektet vurderes økonomisk holdbart, vil Concordia Maritime til den tid begynde at se sig om efter værfter der kan udføre ombygningen. Ombygningen vurderes at tage 3 - 5 måneder.

Før en evt. ombygning kan gå i gang, skal skibened klassifikationsselskab godkende ombygningen

Concordia Maritime råder over ni P-Max skibe, der er 183 meter lange, en bredde på 40 meter og servicehastighed på 16 knob.

Redaktionen

ME PRODUCTION A/S

Sponseret

Danskproduceret med et ekstra gear

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

25.11.2025Maritimedanmark.dk

Rohde Nielsen tager levering af Hermod R

22.11.2025Maritimedanmark.dk

Stena Line navngiver hybridfærgen Stena Futura i Belfast

18.11.2025Maritimedanmark.dk

MSC bestiller to nye krydstogtskibe til 13 mia. kr. stykket

13.11.2025Maritimedanmark.dk

Læger uden Grænser vender tilbage til Middelhavet

10.11.2025Maritimedanmark.dk

Searoad 1 søsat fra Flensborgs Skibsværft

07.11.2025Maritimedanmark.dk

Første stål skåret til Mercy Ships’ nye hospitalskib

07.11.2025ME PRODUCTION A/S

Sponseret

ME Production and Dan Marine Forge Strategic Partnership

05.11.2025Maritimedanmark.dk

Medie: Maersk bestiller ny serie LNG-skibe for milliarder

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle