For dyrt at ombygge Strynø-færgen til el

Det kan ikke betale sig at ombygge den otte år gamle færge Strynø, der sejler mellem Rudkøbing og Strynø, til batteridrift. Den viser en undersøgelse Langeland Kommune har gennemført, og derfor har kommunen ikke søgt om støtte fra statens pulje til grønne færger.

Ifølge undersøgelsen vil det koste 22 millioner kroner at ombygge den dieseldrevne færge til batteridrift, og det er der hverken økonomi eller fornuft i - vurderer man i Langeland Kommune, der i forvejen kæmper med store økonomiske problemer.

Fyns Amts Avis skriver, at et alternativ kunne være at overgå til HVO-biodiesel. Men det vil koste en årlig ekstraudgift på 400.000 kroner.

HVO-biodiesel ville give en CO2-besparelse på 90 procent.

Redaktionen

ME PRODUCTION A/S

Sponseret

Danskproduceret med et ekstra gear

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Kendt ansigt vender tilbage som trafikdirektør

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Hafnia-opkøb afventer ny uafhængig formand i Torm

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Hafnia leverer stærkeste kvartal i år

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Norden køber op i Sydafrika

01.12.2025Svitzer

Sponseret

Den oversete brik i vores kritiske infrastruktur

01.12.2025MARPRO Group

Sponseret

Employer branding – en nøgle i kampen om arbejdskraften i det maritime Danmark

01.12.2025Fjord Line Danmark

Sponseret

Fjord Line: Vi sejler – med fokus på mennesker, trivsel og gode oplevelser

29.11.2025Maritimedanmark.dk

To tankskibe brænder i Sortehavet

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle