Kritik af Københavns krystogtterminal
Incomingbureauet DMC, der ekspederer flest krydstogtskibe i København, kommer nu med mere kritik af den nye krydstogtterminal. Trafikkaos betyder, at mange gæster ikke når deres fly og desuden mangler der overdækkede områder.
”Ingen har spurgt os til råds. Københavns Havn har fået en flot ny krydstogtterminal, men den har fejl og mangler,” siger Jens Elers, ejer af incomingbureauet DMC, til standby.dk.
Jens Elers frygter dog ikke, at krydstogtselskaberne vil droppe anløb af København trods de nye problemer med krydstogtterminalen. Københavns Havns største krydstogtkunder er amerikanske Carnival Cruises, der står for knap halvdelen af krydstogtanløbene i København.
”Københavns Havns nye krydstogtterminal har ingen overdækkede områder. Ingen af de ansvarlige i Købehavns Kommune eller selskabet By & Havn gad tale med os, da vi tilbød brainstorming om den kommende nye terminal. Nu giver det alvorlige flaskehalse. Mange krydstogtpassagerer har mistet deres fly pga. de lange transporttider fra den nye terminal til lufthavnen, men den nye terminal ligger stadig tæt på Københavns Lufthavn”, siger Jens Elers.
Der sker dog snart ændringer for trafikken til og fra den nye krydstogtterminal. Der anlægges for øjeblikket en ny tilkørselsvej. Der er lavet aftale med politiet om ekstra hjælp til regulering af trafikken, ved flere samtidige anløb og der indsættes ekstra busser.
Kilde: standby.dk