Klik venligst
danskerederier.gif

Krydstogtskibe får plads til 9.500 gæster

Krydstogtskibe får plads til 9.500 gæster
Projektbillede af et af skibene ved Rostock

Mandag 12. marts 2018 kl: 16:00


Hong Kong-selskab har bestilt to nye krydstogtskibe hos MV Werften i Tyskland til Global Class med plads til 9.500 passagerer. Passagermæssigt bliver de absolut verdens største krydstogtskibe. De skal sejle i Kina samt langs den amerikanske vestkyst og Australien. Det første skib leveres i 2020.

”Vi sætter alle vore kræfter og ekspertise ind i det byggeri, der er en fantastisk udfordring. Også for på den måde at blive kendt over hele verden, ” siger Jarmo Laakso, administrende direktør hos MV Werften.

Det er selskabet Genting Hong Kong, der har bestilt to nybygninger på hver 204.000 bruttoton. Det er dog ikke så meget, som Royal Caribbeans flagskib i Middelhavet, ”Symhony of The Seas”, der er på 227.000 bruttoton. Det har til gengæld kun plads til 5.479 passagerer.

De tysk-kinesiske kæmpeskibe skal i sommersæsonen sejle som Dream Cruises fra Shanghai og Tianjin. Når vinteren sætter ind på de kanter flyttes skibet til Australien og New Zealand samt langs den amerikanske vestkyst fra San Diego og op til Seattle.

Skibene er indrettet primært med henblik på kinesiske passagerer og specielt mod familier.Det samme er gastronomi og underholdning. Kahytterne får plads til tre eller fire personer og ikke som normalt på de mere luksusprægede krydstogtskibe med enkelt eller dobbeltkahytter.

Kahytspladsen kan måske være lidt begrænset, men det er kineserne vant til. Til gengæld er der to badeværelser. Der er redningsbåde til 9.500 passagerer, men der desuden at par tusinde ansatte.

Skibet indrettes med 28 personelevatorer og et ukendt antal robotter, som skal tage sig af alle de basale serviceopgaver. De to nybygninger bliver bygget samtidig på på værfterne i henholdsvis Wismar og Rostock, og ikke færre end 600 firmaer er ind blandet i selve bygningen eller som underleverandører.

Kilde: MV Werften


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Største canadisk byggede krigsskib i 50 år
- Stena Vinga indsat i driften
- Esvagt får ordre på to SOV til MHI Vestas
- Russisk samarbejde om LNG-isbrydere
- Yamal navngiver isbrydende LNG-tanker
- Edda Mistral tyvstarter på Hornsea One
- Kina søsætter isbryderen Xuelong 2
- Esvagt Innovator endelig navngivet
- Tuco sender ny højtryksrensebåd til Norge
- CMA CGM navngiver 20.600 TEU-kæmpe
- Future of The Fjords blev Årets Skib 2018
- Tuco i job nord for Polarcirklen


Dagens mest læste

- Færøsk fragtskib slået læk ved Skotland
- Mærsk fusionerer Maersk Line og Damco
- Trawler nær ved at kæntre i norsk flydedok
- Største canadisk byggede krigsskib i 50 år
- NTSB offentliggør video om El Faro sagen


Ugens mest læste

- Skadet trawler bugseres til Frederikshavn
- Den hidtil største propeller lastet i Hamborg
- Mikkel Beha har lagt kursen nordover
- Det var ikke lige meningen ..
- Venta Maersk klarede Sannikovstrædet
- Voldsom brand på superyacht
- Kieler-kanalen udbygges for milliarder
- Færgefart til Christiansø sendt i udbud
- Stolt og Deltech ansvarlig i Flaminia brand
- Færøsk fragtskib slået læk ved Skotland
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst