Klik venligst
danskerederier.gif

MHI Vestas og Esvagt i ny SOV-kontrakt

MHI Vestas og Esvagt i ny SOV-kontrakt

Tirsdag 18. december 2018 kl: 10:46


Samarbejdet mellem MHI Vestas og Esvagt fortsætter med endnu et nybygget vindmølleskib til levering i begyndelsen af 2021. Dermed vil Esvagt have fem Service Operation Vessels (SOV) på kontrakt med MHI Vestas i 2021. Skibet skal servicere havmølleparken Moray East i Storbritannien fra 2021.

”Vi er glade for at udbygge et nært og frugtbart partnerskab med MHI Vestas yderligere med en kundetilpasset løsning. Det understreger både vores position i markedet og viser samtidig, at MHI Vestas forstår at bruge de muligheder, som Esvagt’s unikke SOV-koncept giver”, siger Søren Karas, CCO i Esvagt.

Esvagt og MHI Vestas har samarbejdet siden 2008. Det seneste år har ’Esvagt Mercator’ serviceret MHI Vestas i havmølleparkerne Nobelwind og Belwind i Belgien, og i august 2019 indleder en nybygget SOV en 15 år lang kontrakt med MHI Vestas i Deutsche Bucht Wind Farm i Tyskland.

I september 2018 indgik MHI Vestas og Esvagt kontrakter på levering af to nye vindmølleskibe til parkerne Borssele III-IV og Triton Knoll, med option for et tredje skib. Det er denne option, der nu udnyttes. Fra 2021 og 15 år frem skal den nybyggede SOV servicere havmølleparken Moray East i UK sektor.

Esvagt designer og bygger skibene sammen med norske Havyard Ship Technology. Skibet til Moray East vil som de to andre blive en SOV i Havyards 831L-design på 70 meter. Det udstyres med Esvagt’s unikke Safe Transfer Boats STB 12 og STB 7 og får plads til op til 60 personer og udstyres med en Walk-to-Work gangbro.

Skibet til Moray East ventes klar til charter februar 2021.

Kilde: Esvagt


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- LNG-drevne Costa Smeralda ude af tørdok
- Tuco lancerer 7,5m ProZero FRC
- Nyt bjærgningsfartøj til US Navy
- Matson navngiver milliard-dyrt containerskib
- Rusland bygger atomdrevne destroyere
- Nyt krydstogtskib til det kinesiske marked
- Maersk skibe er nu flydende kraftværker
- Bulkcarrier har succes med Flettner Rotor
- Molslinjens Express 4 hjemme i Aarhus
- Hornsea One CTV navngivet
- Royal Arctic Line bestiller to nye skibe
- Royal Caribbean bestiller sjette Oasis-skib


Dagens mest læste

- Flere detaljer om ny hurtigfærge til Samsø
- Maersk vil fremover bunkre i Kaliningrad
- Norges største boligplatform løftet på plads
- Dyrt at hæve sunket norsk flydedok
- Maersk tester hollandsk biobrændstof


Ugens mest læste

- Færøsk færge udstyres med en bådvinge
- Containerskib kæntrer i Bandar Abbas
- Gammel dansk færge i canadiske problemer
- Plastoprydningsprojekt er gået i stå
- Storbritannien hænger på no-deal færger
- Brand om bord på tankskib i Østersøen
- 50-året for Longhope redningsbåd katastrofe
- Flydende atomkraftværft skrottet
- Danskbygget FPSO sendes nu til skrotning
- Kraftig vind holder igen Express 1 i havn
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst