Klik venligst
danskerederier.gif

OSK designer TT-Line's nye Green Ship

OSK designer TT-Line's nye Green Ship

Tirsdag 18. december 2018 kl: 14:05


Tysklands TT-Line har underskrevet en kontrakt med Kinas Jinling værft på et Green Ship. TT-Line's nye fremtidssikrede dual -fuel Ro-Pax kan drives af LNG. OSK-ShipTech A / S har stået for konceptdesign og Steen Friis Design A / S, en del af OSK-koncernen, har bidraget med interiørdesign.

”Vi er stolte over at bidrage til TT-Lines flådeudvikling og udover at udvikle konceptet for dette nye Green Ship har vi været ansvarlige for kontraktdesign og grundlæggende design”, siger Anders Ørgård, CCO hos OSK Group.

OSK-ShipTech har med særlig vægt på fleksibilitet og hurtige havneanløb hjulpet TT-Line med konceptdesignet for deres nye Green Ship. Den faste kontrakt med det kinesiske værft Jinling Shipyard på en 230 meter Ro-Pax nybygning indeholder også en option på et søsterskib.

En femmands marineingeniør delegation fra Jinling Shipyard og repræsentanter for TT-Line er på besøg i OSK-ShipTechs lokaler i København, der finjusterer færgens design. Når den er færdig, vil færgen med en kapacitet på mindst 200 lastbiler og 800 passagerer være den mest miljøvenlige Ro-Pax-færge i sit driftsområde med en forventet reduktion i udledning på 50 procent i forhold til tidligere RoPax-færger.

Ud over brændstofeffektivitet, emissionsreduktion og hurtig omladning i havne er der lagt vægt på passagerkomfort og videreudvikling af den moderne søfart. Skibsdesigner Steen Friis Design har bidraget til det indbydende indretningskoncept. Det nye Green Ship forventes leveret i løbet af 2022.

Kilde: OSK-ShipTech A / S


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- LNG-drevne Costa Smeralda ude af tørdok
- Tuco lancerer 7,5m ProZero FRC
- Nyt bjærgningsfartøj til US Navy
- Matson navngiver milliard-dyrt containerskib
- Rusland bygger atomdrevne destroyere
- Nyt krydstogtskib til det kinesiske marked
- Maersk skibe er nu flydende kraftværker
- Bulkcarrier har succes med Flettner Rotor
- Molslinjens Express 4 hjemme i Aarhus
- Hornsea One CTV navngivet
- Royal Arctic Line bestiller to nye skibe
- Royal Caribbean bestiller sjette Oasis-skib


Dagens mest læste

- Flere detaljer om ny hurtigfærge til Samsø
- Maersk vil fremover bunkre i Kaliningrad
- Norges største boligplatform løftet på plads
- Dyrt at hæve sunket norsk flydedok
- Maersk tester hollandsk biobrændstof


Ugens mest læste

- Færøsk færge udstyres med en bådvinge
- Containerskib kæntrer i Bandar Abbas
- Gammel dansk færge i canadiske problemer
- Plastoprydningsprojekt er gået i stå
- Storbritannien hænger på no-deal færger
- Brand om bord på tankskib i Østersøen
- 50-året for Longhope redningsbåd katastrofe
- Flydende atomkraftværft skrottet
- Danskbygget FPSO sendes nu til skrotning
- Kraftig vind holder igen Express 1 i havn
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst