Klik venligst
danskerederier.gif

Ulstein parat med RoPax koncept design

Ulstein parat med RoPax koncept design

Søndag 9. juni 2019 kl: 09:00


Den norske Ulstein-værft, hvis design er kendt for sin markante stævn, har udviklet et helt nyt RoPax koncept. Værftet vurderer at RoPax segmentet rummer store muligheder, da mange skibe af RoPax-typen står til at blive fornyet i løbet af de kommende år.

”Vi har i et stykke tid arbejdet på at integrere Ulsteins design-koncept i skibe af RoPax-typen. Var her udviklet en række konceptskibe der ved hjælp af Ulsteins X-Bow er specielt velegnet til sejlads i krævende farvande”, siger Tore Ulstein, COO Design & Solutions,.

Ulsteins X-Bow blev oprindelig udviklet til at offshore segmentet, men er siden udviklet til også at omfatte offshore vind- og ekspeditionskrydstogt-segmentet.

Der er bygget mere end 100 skibe af X-Bow typen, heraf langt de fleste på kinesiske værfter.

Redaktionen




Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Så er den nye Samsøfærge søsat
- Får Samsø sin nye færge til tiden?
- Så stort blive verdens største containerskib
- Fjord Lines nye Hirtshals-katamaran søsat
- Ærøxpressen - færgedrift til tiden
- Coronavirus rammer ny Samsø hurtigfærge
- Nyt gigantskib forlader Meyer Turku
- Equinor udvikler ammoniak-drevet skib
- Torm bestiller to LR2 med scrubbere
- Stena tager levering af E-flex nr. 2
- MSC bestiller krydstogtskibe for 15 mia. kr.
- HMM indsætter rekordstore ULVCere fra april


Dagens mest læste

- Dansk gastankskib bugseres i havn
- Havnechef fritaget for tjeneste
- Virus koster krydstogtrederier 4 mia. kr.


Ugens mest læste

- Museum opklarer 65 år gammelt forlis
- Forladt fragtskib skyllet op på strand
- Dræbt under grusomme omstændigheder
- Brandfolk tilbydes gratis krydstogter
- Smuglerskib ved at blive bugseret til Aarhus
- Så er Branson klar med første krydstogtskib
- Politi border smugler-skib ved Gedser
- "Suge-vinger" skal spare brændstof
- Pirater kidnapper 10 søfolk fra tankskib
- To danske prækvalificeret til Femern-projekt
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst