Klik venligst
danskerederier.gif

Indsats mod svovl-svineri skal koordineres

Indsats mod svovl-svineri skal koordineres

Onsdag 25. september 2019 kl: 08:57


Med den lavere svovl-grænse for skibe lige om hjørnet er der behov for at udveksle erfaringer om best-practice for overholdelse af de internationale svovlgrænser. Det er baggrunden for et møde, Søfartsstyrelsen er vært for i Korsør i denne uge med deltagelse af de såkaldte SECA-lande.

”Med den nye globale svovlgrænse lige rundt om hjørnet er effektiv svovlhåndhævelse vigtigere end nogensinde. Vores erfaringer fra de forskellige landes myndigheder skal deles, og vi skal fremme samarbejdet for at sikre fair konkurrence og maksimal gevinst af reglerne for miljøet,” siger Søfartsstyrelsens direktør, Andreas Nordseth.

Formålet med mødet er at udveksle viden og best practice for overvågning og håndhævelse af de internationale svovlgrænser. På mødet vil eksperterne både drøfte håndhævelse i SECA’er, hvor svovlgrænsen er 0,1 pct. men også den globale svovlgrænse på 0,5 pct., som træder i kraft 1. januar 2020.

SECA betegner de geografiske områder med særligt skrappe krav til svovlindholdet i skibsbrændstoffer. Her er grænsen 0,1 pct. Områder omfatter i dag Nordsøen, Østersøen samt de nordamerikanske kystområder.

De nye svovlregler betyder, at svovlindholdet i skibsbrændstoffer skal reduceres fra 3,5 pct. til 0,5 pct. med mindre skibene er udstyret med scrubbere.

Kilde: Søfartsstyrelsen


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Danske Rederier håber på fysisk årsdag
- WMTC i København 26. - 28. april 2022
- Webinar: Ud af corona og ind i fremtiden
- Så er SMM Digital 2021 i luften
- Migrant-situationen: Nødvendig med klarhed
- Hamborg udstilling og konference går online
- 20 deltog i Maritime Administrators Forum
- Den maritime verden samles virtuelt
- Dansk digital maritim samling nærmer sig
- Maskinmestrenes aflyser Ajour 2020
- Først tid nu til debat om klimainitiativer
- Danish Maritime Days i digital udgave


Dagens mest læste

- Voldsom eksplosion på ro-ro passagerfærge
- Han springer for livet
- Oliespild set på havet hvor ubåd dykkede
- ITF: Tilbageholdt besætning er foreløbig OK
- Miljøstyrelsen går ind i Maersk-sag


Ugens mest læste

- Maersk Eureka ankommet til Long Beach
- Ever Given overvejer at flytte containere
- Samsø-færger kollideret i Sælvig havn
- Kræver millioner for redningsoperation
- Nye kampfly styrker det danske søværn
- Lilleøre på værft i Frederikshavn
- Rusland lukker for Kerchstrædet
- Menneskelig fejl årsag til påsejling
- Giganten Berge Stahl solgt til skrot
- Skal danske frømænd nu være flyvende?
Klik venligst
Klik venligst