Klik venligst
danskerederier.gif

Massive flaskehalse i kinesiske havne

Massive flaskehalse i kinesiske havne

Mandag 27. juli 2020 kl: 09:07


KORT NYT: Den kinesiske økonomi er kommet i omdrejninger igen ovenpå coronakrisen, og det skaber massive flaskehalse i de kinesiske havne, hvor både tørlast- og tankskibe risikerer at vente i dage eller ugevis på at komme til at losse deres last.

Mere end 70 capesize bulkcarrier venter i øjeblikket for anker ud for kinesiske havne, hvilket bidrager til at sende raterne i vejret.

Den store efterspørgsel er den vigtigste årsag til de lange ventetider, men også dårligt vejre der forsinker håndteringen spiller ind.

For tankskibenes vedkommende har Kina øget sin import for at opbygge lagre mens olieprisen er lav.

Redaktionen


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Brændstof læk afsløret fra containerskib
- CMA CGM hjemmesider ramt af nedbrud
- Amorella sikkert i dok i Finland
- Maersk vil sejle fragt mellem Israel og UAE
- Helge Ingstad efterforskning afsluttet
- Carnival skrotter tre krydstogtskibe
- Novo Nordisk kræver bæredygtig transport
- Helsingør havn vil investere i landstrøm
- Maersk vil købe egen gæld
- Torm indgår forlig i sag om to tankskibe
- Fiskerikontrolskib bliver 25 mio. kr. dyrere
- Højeste alarmberedskab i Guineabugten


Dagens mest læste

- Molslinjen er klar med ny færgeterminal
- Brændstof læk afsløret fra containerskib
- Havarikommission vil undersøge Estonia igen
- Keppel overvejer frasalg af offshore
- CMA CGM: Malware-angreb isoleret


Ugens mest læste

- Årsag til grundstødning måske fundet
- Ice Rose skal repareres på Fayard
- Nyt fund genåbner Estonia undersøgelse
- Povl Anker får den store tur på Orskov Yard
- Indisk flådestolthed sendt til skrotning
- Tuco Marine præsenterer ny stor politibåd
- Eimskip mistænkt for ulovlig skrotning
- Beslaglagt iransk olie fortsat på Maersk skib
- Molslinjen er klar med ny færgeterminal
- Danmarks største havvindmøllepark i udbud
Klik venligst
Klik venligst