danskerederier.gif

Verdens største LNG-drevne containerskib

Verdens største LNG-drevne containerskib
Foto: CMA CGM

Torsdag 24. september 2020 kl: 16:00


Franske CMA CGM har taget levering af containerskibet Jacques Saade, der med en kapacitet på 23.000 TEU er verdens største LNG-drevne containerskib. Nybygningen blev navngivet i Shanghai inden det drog ud på sin jomfrusejlads.

Skibet er opkaldt efter rederiets grundlægger - tidligere direktør og bestyrelsesformand, Jacques Saade.

CMA CGM Jacques Saade, der sejler under fransk flag, er det første i en serie på ni LNG drevne mega-containerskibe som rederiet har kontraheret i Kina.

Skibet indsættes på rederiets rute mellem Asien og Nordeuropa, og vil undervejs anløbe: Pusan, Tianjin, Ningbo, Shanghai, Yantian, Singapore; Southampton, Dunkirk, Hamburg, Rotterdam, Algeciras og Port Kelang.

De nye skibe har en længde på 400 meter og en bredde på 61 meter.

Redaktionen

General information

LOA: 400 m
Overal beam: 61 m
Builder: CSSC HUDONG & CSSC JIANGNA
Draft: 16m
Reefer plugs: 2,200
Flag: French
Engine: CMD-WinGD 12X92 DF
Nominal capacity: 23, 112 TEU
Maximum power rating: 63,840 kW


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Søværnet opgraderer støtteskibe til fregatter
- Premiere på grønt Knud E. Hansen design
- Samsø-færge skal godkendes via videolink
- US Navy navngiver ny fregat-klasse
- Værfter bag batteri-tankskibe navngivet
- Verdens største hospitalsskib på vej
- Forskningsskib bliver krav i forhandlinger
- Nybygning baglæns ud gennem Ems´en
- Carnivals største testes for første gang
- Tuco Marine præsenterer ny stor politibåd
- Verdens største LNG-drevne containerskib
- Nyt stort inspektionsskib til US Coast Guard


Dagens mest læste

- Fjord Line lukker to ruter til Danmark
- Så er den gal igen på Theodore Roosevelt
- Russiske agenter jages for Maersk-angreb
- Maersk opkøber naboejendom for 400 mio.
- Svitzer A/S har fundet sin nye global-COO


Ugens mest læste

- Stort containerskib står på grund i Suez
- 62 evakuerede er strandet på øde ø
- Slagside vokser:Øget frygt for oliekatastrofe
- Povl Anker ramt af uheld på værft
- Maersk dropper aftale med DB Schenker
- Ramte klippeskær og gik ned
- Støttegruppe:DFDS og Stena bør efterforskes
- Enorm bombe fra 2.Verdenskrig eksploderet
- Stena udvider med ombyggede færger
- Oliekatastrofe lurer: FN-team forsinkes
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst