DMF: God stemning men færre besøgende
Vejret var med Danish Maritime Fair, der i denne uge blev afviklet i strålende solskin i Lokomotivværkstedet i København. Sollyset faldt smukt ind gennem de mange vinduer, og bidrog til at stemningen var god, på trods af klart færre besøgende.
"Antallet af besøgende er ikke gjort endelig op endnu, da flere forskellige registreringssystemer var i brug på grund af de mange messe- og mødeaktiviteter. Men der er ingen tvivl om, at antallet af besøgende var klart lavere denne gang", siger Martin Uhlenfeldt, øverst ansvarlige for messen og partner i Maritime Danmark.
Han vurderer at besøgstallet i år lå omkring en fjerdedel under besøgstallet på sidste messe, der fandt sted i oktober 2016.
"Især den sidste messedag, fredag, var besøgstallet skuffende", siger Martin Uhlenfeldt.
"Det er vores opgave at skabe værdi for kunderne, vores udstillere, og antallet af besøgende er i denne sammenhæng et vigtigt parameter. Vi må erkende, at det ikke lykkedes godt nok denne gang", siger Uhlenfeldt der oplyser, at messen havde godt 4.600 besøgende i 2016.
"Nu vil vi sætte os ned og evaluere messen sammen med vores udstillere og partnere, og vurdere hvordan vi kommer tilbage på vækstsporet. Hvad vi kan gøre anderledes og bedre. Men der er ingen tvivl om, at vi er tilbage med en nye messe om 2 år - og at det bliver i uge 20 i 2020", siger Martin Uhlenfeldt.
Han vil på nuværende tidspunkt ikke gætte på årsager til, at besøgstallet svigtede i år.
"Nu vil vi evaluere hele forløbet, og derefter foretage de nødvendige justeringer. Vi vil ikke pege fingre af nogen eller noget, ud over at vi selvfølgelig selv bærer det afgørende ansvar".
"Danish Maritime Fair er en del af Danish Maritime Days, der ikke stod så skarpt i år som de tidligere gange. Hvis Danish Maritime Days skal bevares, og det synes vi bestemt at den skal, så er det vigtigt at skabe et lokomotiv, der kan trække arrangementet op og frem. Den opgave kan en messe ikke klare alene", siger Martin Uhlenfeldt.
Redaktionen