Mærsk Gruppen vil lave tv-program
Mærsk Gruppen er gået sammen med tv-kanalen Discovery Networks om at lave en programserie, der skal give et indblik i virksomhedens værdier og vise, hvad det er virksomheden beskæftiger sig med. Man skal blandt andet følge byggeriet af en XLE-borerig i Maersk Drilling og se, hvordan et platformteam forbereder sig på at blive sendt afsted på den første opgave.
”Vi fortæller en historie om brandet og virksomheden på en meget stærk måde. Langt mere overbevisende end vi kunne gøre det på så mange andre måder”, siger Jon Black Andersen, branding- og marketingchef hos A.P. Møller-Mærsk.
Derudover er et af formålene også at rekruttere nye medarbejdere. Programserien vil således også fortælle om den uddannelse, som virksomheden giver medarbejderne.
Det er ikke første gang, at Mærsk samarbejder med Discovery. Discovery har således tidligere vist en programserie, hvor man fulgte byggeriet af det første Triple E-skib, der blev bygget af værftet Daewoo Shipbuilding i 2012-13. Denne serie fik 34 millioner seere på verdensplan.
Kilde: Dagbladet Børsen