danskerederier.gif

Maersk sætter turbo på bunkerprocess

Maersk sætter turbo på bunkerprocess

Torsdag 10. januar 2019 kl: 08:57


Maersk Oil Trading vil installere verdens største bunkering Mass Flow Meter. Indførelse af højkapacitets bunkeroliemåleudstyr skal give effektivitetsgevinster ved at tilbyde dobbelt gennemstrømningskapacitet for hurtigere og mere præcise brændstofleverancer i Singapores bunkermarked.

”Vores kunder har brug for store mængder letflydende brændselsolie. Men da havneterminaler bliver mere effektive, bliver opholdene kortere. Installationen af Promass X vil give os de leveringsfrekvenser, vi skal bruge, for at holde trit med vores kunders krav, samtidig med at vi sikrer fuld gennemsigtighed over den leverede mængde”, siger Peter Beekhuis, handelschef hos Maersk Oil Trading Singapore.

Som førende operatør på bunkerbrændstof- og smøreoliemarkedet har Maersk Oil Trading gennemført installationen af et Endress og Hauser Promass X mass flow meter på HSFO fartøjet MT Eager. Installationen af samme udstyr på endnu et bunkerfartøj er planlagt.

Maersk Oil Trading, en del af A.P. Møller - Mærsk, leverer brændstof til Maersks globale skibsflåde samt andre kunder. Som verdens største kommercielle indkøber af marine brændstoffer fokuserer Maersk Oil Trading på innovation og fastsætter nye industristandarder.

I Maersk-flåden skal initiativets effektivitet måles i realtid gennem Pit Stop-applikationen, der muliggør øjeblikkelig beslutning om at optimere havneanløb og fartøjsoperationer.

”Dette er endnu en automatiseret Maersk-løsning for optimering af effektivitet under havneophold. Pit Stop giver signifikant forbedret processtyring og kapitalstyring takket være bedre gennemsigtighed og større dataudveksling. Hurtigere bunkring muliggør vores fortsatte bestræbelser på at reducere den tid, som vores fartøjer ligger i havn”, siger Jørgen Harling, chef for Global Marine Center i Maersk.

MT Eager's nye mass flow meter har bestået godkendelsestesten fra MPA (Singapore Maritime Port Authority) og kan levere mængder på op til 1.000 mt pr. time, hvilket effektivt fordobler kapaciteten i forhold til andre mass flow meters af skibsbrændstof med højt svovlindhold, der bruges i øjeblikket.

Maersk Oil Trading Singapore installerer teknologien på to fartøjer chartret fra Hong Lam Marine.

Kilde: A. P. Møller-Mærsk


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Dimission på Aarhus Maskinmesterskole
- DSV på vej mod opkøb af Panalpina
- MHI Vestas etablerer USA hovedkvarter
- Maersk sætter turbo på bunkerprocess
- Årets første maskinmester i Aarhus
- Den Danske Maritime Fond uddeler 16 mio.
- Maritime delelærling får eftertragtet brev
- Danske Rederier får videnbank om søfart
- Ørsted starter bygning af Borssele base
- SDK Shipping flytter til Aalborg Østhavn
- DHL flytter afdeling til Aalborg Havn
- Søfartsstyrelsen: Husk at forny certifikater


Dagens mest læste

- Hornsnes overtager 60% af Hirtshals Yard
- Tre blindpassagerer på containerskib
- Hamburg Süd sælger bulkerafdeling
- Eimskip ændrer organisation og sejlplaner
- Millioninvestering i trivsel på Oslo-bådene


Ugens mest læste

- Maersk: Vi er ikke længere et shippingfirma
- Nyt forsøg på at få bygget Titanic II
- Ups, der røg et anker ..
- Maersk Honam genopbygges hos HHI
- Biltransportskib rammer sluse i Emden
- Stor kontrakt til Peter Madsen Rederi
- Fortsat brand om bord på containerskib
- Esvagt redder to fra brand i Nordsøen
- Tørlastskib grundstødt i Øresund
- Maersk Line indfører stikprøver efter brand
Klik venligst