Klik venligst
danskerederier.gif

Maersk sætter turbo på bunkerprocess

Maersk sætter turbo på bunkerprocess

Torsdag 10. januar 2019 kl: 08:57


Maersk Oil Trading vil installere verdens største bunkering Mass Flow Meter. Indførelse af højkapacitets bunkeroliemåleudstyr skal give effektivitetsgevinster ved at tilbyde dobbelt gennemstrømningskapacitet for hurtigere og mere præcise brændstofleverancer i Singapores bunkermarked.

”Vores kunder har brug for store mængder letflydende brændselsolie. Men da havneterminaler bliver mere effektive, bliver opholdene kortere. Installationen af Promass X vil give os de leveringsfrekvenser, vi skal bruge, for at holde trit med vores kunders krav, samtidig med at vi sikrer fuld gennemsigtighed over den leverede mængde”, siger Peter Beekhuis, handelschef hos Maersk Oil Trading Singapore.

Som førende operatør på bunkerbrændstof- og smøreoliemarkedet har Maersk Oil Trading gennemført installationen af et Endress og Hauser Promass X mass flow meter på HSFO fartøjet MT Eager. Installationen af samme udstyr på endnu et bunkerfartøj er planlagt.

Maersk Oil Trading, en del af A.P. Møller - Mærsk, leverer brændstof til Maersks globale skibsflåde samt andre kunder. Som verdens største kommercielle indkøber af marine brændstoffer fokuserer Maersk Oil Trading på innovation og fastsætter nye industristandarder.

I Maersk-flåden skal initiativets effektivitet måles i realtid gennem Pit Stop-applikationen, der muliggør øjeblikkelig beslutning om at optimere havneanløb og fartøjsoperationer.

”Dette er endnu en automatiseret Maersk-løsning for optimering af effektivitet under havneophold. Pit Stop giver signifikant forbedret processtyring og kapitalstyring takket være bedre gennemsigtighed og større dataudveksling. Hurtigere bunkring muliggør vores fortsatte bestræbelser på at reducere den tid, som vores fartøjer ligger i havn”, siger Jørgen Harling, chef for Global Marine Center i Maersk.

MT Eager's nye mass flow meter har bestået godkendelsestesten fra MPA (Singapore Maritime Port Authority) og kan levere mængder på op til 1.000 mt pr. time, hvilket effektivt fordobler kapaciteten i forhold til andre mass flow meters af skibsbrændstof med højt svovlindhold, der bruges i øjeblikket.

Maersk Oil Trading Singapore installerer teknologien på to fartøjer chartret fra Hong Lam Marine.

Kilde: A. P. Møller-Mærsk


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Nye iværksættere i Maritim Startup Hub
- Det nye SIMAC på havnen er nu på papir
- Unge tager godt imod ny praktikportal
- Esvagt med i test af bølgeenergianlæg
- Blue Water del af stort Georgisk projekt
- Maersk Training åbner center i Taiwan
- Braat fejrer 30 år i Danske Maritime
- Det Blå Danmark ny sponsor for esportliga
- CMA CGM tilbud på CEVA afvist
- Ny maritim praktikportal lanceres
- Falck Safety Services får nyt navn
- Dimission på Aarhus Maskinmesterskole


Dagens mest læste

- Færøsk færge udstyres med en bådvinge
- Danskbygget FPSO sendes nu til skrotning
- Brand om bord på tankskib i Østersøen
- Russiske værfter ramt af Kerch-sanktioner
- Maersk sikrer sig stor ny kontrakt


Ugens mest læste

- Video: Trawler vælter pludselig på bedding
- Brændende containerskib synker i Biscayen
- Færøsk færge udstyres med en bådvinge
- Reddet: Brugte bukser som redningsvest
- Gammel dansk færge i canadiske problemer
- To bulkcarrier kolliderer i Panamakanalen
- Fregat genbrug skal kunne betale sig
- Storbritannien hænger på no-deal færger
- Så er der mad !
- 50-året for Longhope redningsbåd katastrofe
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst