Klik venligst
danskerederier.gif

Maersk Tankers indfører øremærket barsel

Maersk Tankers indfører øremærket barsel
Prakash Thangachan, HR-chef i Maersk Tankers, vil have flere mandlige medarbejdere til at tage barselsorlov.

Tirsdag 14. januar 2020 kl: 13:58


Maersk Tankers ser gerne, at flere mandlige medarbejdere tager barselsorlov og udvider derfor den betalte orlov til sine mandlige medarbejdere på land til fire uger på tværs af alle lokationer. Det betyder, at en udvidelse på to uger i Danmark, USA og Singapore.

“Vi ønsker at skabe et arbejdsmiljø, der sikrer trivsel, og hvor medarbejderne kan realisere deres fulde potentiale, hvilket indebærer at give dem den nødvendige fleksibilitet til at udføre deres roller som både ansatte og forældre,” siger Prakash Thangachan, der er HR-chef i Maersk Tankers.

Det nye tilbud, der kan benyttes i barnets første leveår, skal også sikre en mere ligelig fordeling af barselsorloven mellem mænd og kvinder og bidrage til målet om en mere lige fordeling mellem kønnene i arbejdsstyrken, oplyser selskabet.

“Vi indfører denne nye politik for at give nye forældre yderligere støtte, så de kan koncentrere sig fuldt ud om deres families velbefindende efter barnet er født. Som virksomhed støtter og opmuntrer vi fædre til at tage deres fulde orlov,” siger HR-chefen.

Maersk Tankers tilbyder i forvejen et “tilbage til arbejde program”, der giver medarbejdere på land, der har holdt mere end 18 ugers barsel mulighed for at arbejde 20 pct. færre timer til fuld løn i op til 26 uger. Det skal sikre en lettere overgang og bidrage til at fastholde medarbejderne i ansættelsen.

For medarbejdere til søs giver Maersk Tankers minimum en uges barselsorlov og tilrettelægger deres rotation, så de kan få mest mulig tid med den nyfødte.

Reglerne træder i kraft for børn, der er født eller adopteret fra den 1. januar 2020.
Kilde: Maersk Tankers.


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Medie:Maersk sælger fire kemikalietankskibe
- Ny bog om Nordens 150 år lange historie
- Øget dansk fokus på maritim sikkerhed
- UHL tager levering af ny F900 Eco-Lifter
- Ny Samskip rute fra Dublin til Amsterdam
- Fire omkommet i forlis ud for Tyrkiet
- Nordic Shipholding sælger Nordic Hanne
- Færgenavigatør uddannelse godt fra start
- For første gang: Ingen saudiarabisk olie
- Maersk: Ingen ledige containere i verden
- Maersk ønsker beskyttelse i Guineabugten
- Forlænget lønkompensation hjælper rederier


Dagens mest læste

- Video: America’s Cup yacht kæntrer
- Iransk missil tæt på amerikansk hangarskib
- UHL tager levering af ny F900 Eco-Lifter
- Offshore forsyningsskib sunket i Suluhavet
- Ny bog om Nordens 150 år lange historie


Ugens mest læste

- Verdens dyreste skib svigter fortsat
- Maersk: Ingen ledige containere i verden
- Farligt livestock-skib udelukket i 2 år
- Så er tre svenske isbrydere i gang
- For første gang: Ingen saudiarabisk olie
- Så er Lilleøre på vej til Danmark
- Så er Scandia Seaways på vej hjem
- Maersk sælger de sidste P&O Nedlloyd-skibe
- Norröna i gang med facelift på Fayard
- Ny Fanø-færge ankommet til Hvide Sande
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst